فرمانده سپاه ناحیه نیر گفت: با توجه به اینکه اماکن مذهبی و فرهنگی همانند دارالقرآن برای جامعه امری لازم و ضروری است تمام سعی و تلاش خود را بر این پایه استوار کرده‌ایم تا بتوانیم در ارتباط با توسعه این مراکز گام‌های اساسی و هدفمند برداریم.
کد خبر: ۸۹۳۳۳۵۶
|
۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۸

اماکن مذهبی و فرهنگی همانند دارالقرآن برای جامعه امری لازم و ضروری است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ محرم بنیادی ظهر امروز در مراسم افتتاح دارالقرآن بسیج که در محل حوزه مقاومت بسیج خواهران حضرت لیلی(س) برگزار شد اظهار داشت: با توجه به نیاز جامعه به الگوبرداری از احکام قرآنی نیاز است استفاده از ظرفیت‌های قرآنی بیش از پیش تقویت یافته و مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با اشاره به این که وجود اماکن مذهبی و فرهنگی همانند دارالقرآن برای جامعه امری لازم و ضروری است افزود: تمام سعی و تلاش خود را بر این پایه استوار کرده‌ایم تا بتوانیم در ارتباط با توسعه این مراکز گام‌های اساسی و هدفمند برداریم و به تمامی اهداف خود در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و مذهبی در جامعه دست یابیم.

فرمانده سپاه ناحیه نیر گفت: امیدواریم مسئولان و دستگاه‌های اجرایی مربوطه نیز در این زمینه با ما همکاری و مشارکت همه‌جانبه‌ای داشته باشند و در توسعه این مراکز اهتمام ویژه‌ای داشته باشند تا مشکلات و موانع موجود در این زمینه برطرف شود و آسیب‌های اجتماعی در جامعه به طور قابل توجهی کاهش یابد.

امام جمعه نیر نیز در این مراسم اظهار کرد: تشخیص راه درست از راه غلط به عنوان یک نظام بزرگ در جامعه مورد نیاز همگان بود که به همین منظور خداوند پیغمبرانی را برای هدایت انسان‌ها فرستاد و کتاب قرآنی به عنوان یک نقشه و کتاب کامل برای تربیت و نشان راه درست از راه اشتباه نازل شد که به همین منظور مردم در حفظ و پاسداری از ارزش‌های قرآنی باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی افزود: متاسفانه در جامعه ما انس با قرآن کم رنگ شده که مومنان باید با قرآن انس بیشتری بگیرند و با نحوه صحیح قرائت قرآن و مفاهیم و مضامین آن بیشتر آشنا شده و در زندگی فردی و اجتماعی بکار برند تا به سعادت دنیوی و اخروی دست پیدا کنند.

وی تصریح کرد: قرآن نور الهی است و یک هدیه ارزشمند از سوی خداوند به مومنان است که عمل به قرآن باید هموراه مورد توجه واقع شود و در این زمینه هیچ کم و کسری وجود نداشته باشد.

ارسال نظرات