خبرهای داغ:
در بدرقه کاروان کربلای حسینی مطرح شد؛

3 هزار و 900 مددجو در قزوین به سفر زیارتی می روند

کمیته امداد استان قزوین در سال جاری برنامه اعزام سه هزار و 900 مددجو را به سفرهای زیارتی در دستور کار خود دارد.
کد خبر: ۸۹۳۴۱۶۲
|
۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، مجید مومنی، مدیرکل کمیته امداد استان قزوین در مراسم بدرقه مددجویان بیان کرد: یکی از برنامه های کمیته امداد از زمان حضور مهندس فتاح اجرای برنامه های زیارتی ویژه مشهد مقدس و عتبات عالیات است.
وی اجرای اردوهای مختلف را یکی از برنامه های شاخص فرهنگی کمیته امداد دانست و گفت: مقام معظم رهبری از فرهنگ تعبیری بسیار جدی دارند که نشان می دهد، فرهنگ نیز همچون هوا اهمیت دارد.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: توجه به مسائل فرهنگی دغدغه ای است که در فرمایشات رهبر معظم انقلاب در قالب های مختلف مورد اشاره و تأکید قرار گرفته و امروز تلاش ما بر این است که کاری کنیم که خانواده مددجو به واسطه فقر مادی دچار فقر فرهنگی نشود.
وی به اقدامات فرهنگی کمیته امداد استان اشاره و عنوان کرد: سال گذشته در مجموع شش هزار و 622 نفر به اردوهای مختلف اعزام شدند که این اردوها شامل؛ مشهد مقدس، قم، جمکران، حرم مطهر امام (ره)، عتبات عالیات و شیراز بوده است.
مومنی با اشاره به برنامه های مختلف کمیته امداد در حوزه فرهنگی اعلام کرد: سال گذشته 477 نفر از مددجویان به کربلا اعزام شدند که امروز نخستین کاروان مددجویان قزوینی تحت حمایت کمیته امداد عازم سفر عتبات عالیات، در قالب دو اتوبوس به کربلای معلی، نجف اشرف و کاظمین اعزام شدند.
وی اعلام کرد: سال جاری نیز یک هزار و 328 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) در استان قزوین به اردو اعزام شدند که از این تعداد 481 نفر به اردوی تربیتی و 847 نفر به اردوی زیارتی اعزام شده اند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین توضیح داد: از مجموع افراد اعزام شده به اردو 164 نفر مادران مددجو، 466 نفر در قالب اردوی مادران و دختران، 112 نفر اردوی دانشجویی، 179 نفر اردویی پسران و 200 نفر  دختران مددجوی تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) بوده اند.
 
وی با اشاره به اردوی اعزامی به کربلای معلی ادامه داد: تاکنون 290 نفر از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام (ره) به عتبات عالیات اعزام شدند که برنامه این نهاد برای سال جاری اعزام سه هزار و 900 نفر از مددجویان به سفرهای زیارتی مختلف است.
مومنی اعلام کرد: به طور میانگین هزینه اعزام هر مددجو 810 هزار تومان است که حدود 30 تا 40 درصد از محل کمک خیران و مابقی از منابع داخلی کمیته امداد تأمین می شود.
وی گفت: اردوی زیارتی کربلا ویژه مددجویانی است که تاکنون به این سفر معنوی مشرف نشده اند از این رو مددجویان با اولویت بندی به این سفر پر خیر و برکت اعزام می شوند.
 
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین یادآورشد: تقویت باورهای دینی، ایجاد روحیه نشاط و شادابی معنوی و دینی در بین خانواده های مددجو از اهداف اجرای طرح شوق زیارت و اعزام مددجویان به عتبات عالیات است.
وی یادآورشد: کمیته امداد مددجویانی را که تاکنون به زیارت کربلا و نجف مشرف نشده اند را در قالب کاروان های عتبات عالیات به این سفر معنوی اعزام می کند.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها