سید ساجد یعقوبی
مدیر مرکز حمایت از مخترعان بسیج علمی استان اردبیل:
مدیر مرکز حمایت از مخترعان و مبتکران بسیج علمی استان اردبیل گفت: مرحله استانی جشنواره جهادگران علم و فناوری دوم آذرماه به همراه نمایشگاهی از دستاوردهای مخترعان استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۹۳۴۳۳۰
|
۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۹


به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی نعمتی مقدم صبح امروز در جمع دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: این سازمان برای حمایت از ایده‌های دانشجویان در راستای تبدیل به محصول و تجاری‌سازی طرح‌ها آمادگی لازم را دارد و در این زمینه تلاش همه‌جانبه‌ای انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه دانشجویان آینده سازان کشور هستند، تصریح کرد: دانشجویان باید آینده‌نگری و هدفمند بودن را سرلوحه برنامه‌های خود برای رسیدن به موفقیت قرار دهند و دوره دانشجویی را مغتنم شمرده و از فرصت‌های موجود برای آشنایی با مراکز حمایتی مختلف استان از جمله مراکز رشد، پارک علم و فناوری و سازمان بسیج علمی و پژوهشی استان در راستای پیشرفت و ترقی خود استفاده کنند.

مدیر مرکز حمایت از مخترعان و مبتکران بسیج علمی استان اردبیل با اشاره به حمایت‌های مادی و معنوی سازمان بسیج علمی و پژوهشی از نخبگان گفت: این سازمان نخبه‌پروری و نخبه‌داری را مهمترین اهداف خود قرار داده است و برای تبدیل ایده به محصول اولیه تا مبلغ هشت میلیون تومان حمایت‌های مادی بلاعوض ارائه می‌دهد و با تسهیل روند ارتباط نخبگان با مراکز مربوطه و حمایت‌های معنوی، زمینه تجاری‌سازی طرح‌های مخترعان را فراهم می‌کند.

نعمتی مقدم در مورد برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری بیان کرد: مرحله استانی جشنواره جهادگران علم و فناوری دوم آذرماه هر سال در سالن ولایت به همراه نمایشگاهی از دستاوردهای مخترعان استان برگزار می‌شود و دانشجویان اهل پژوهش و دارای اختراع می‌توانند با مراجعه به سازمان به معرفی طرح خود برای شرکت در جشنواره اقدام کنند.

مدیر مرکز حمایت از مخترعان و مبتکران بسیج علمی استان اردبیل با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی افزود: مبنای اقتصاد مقاومتی شرکت‌های دانش بنیان است و کسانی که به فکر سودآوری و کارآفرینی هستند باید به ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان اقدام کنند.

ارسال نظرات