خبرهای داغ:
امام جمعه دامغان:

زنده کردن ارزش های اسلامی از علل قیام امام حسین (ع) است

امام جمعه دامغان گفت: یکی از مهمترین علل قیام امام حسین(ع) زنده کردن ارزش های اسلامی است.
کد خبر: ۸۹۳۵۷۴۳
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان، حجت الاسلام والمسلمين سيد محمد حسينيان امام جمعه دامغان در ديدار با پاسداران تيپ 12 قائم آل محمد (عج) با بیان اینکه یکی از انگيزه های امام از قیام امام حسین(ع) ، انگيزه ديني بود، اظهار داشت: ايشان جامعه آن زمان را در خطر انحراف از دين جدش ديدند و براي زنده نگه داشتن آن برخود فرض دانستند كه قيام كنند و جلوي فسق و فساد را بگيرند .

وی با اشاره به اینکه دومين انگيزه حضرت انگيزه اجتماعي بود ، افزود: ايشان جامعه آن زمان را در خطر انحراف از دين ديدند و همچنين خود ، فرزندان خود ، ياران خود و جامعه همگي را در اين قيام شريك كردند تا خواص و عوام جامعه از خواب غفلت بيدار شوند و دشمن بر آنها تسلط نيابد.

حجت الاسلام حسينيان اصلاح جامعه را انگيزه دیگر حضرت اباعبدالحسين (ع)  دانست و گفت: هدف از اين قيام اصلاح جامعه آن زمان بود تا ديني كه بر گردن حضرت در اين باره بود را ادا كند وملت را هدايت کند.

وی افزود: انگيزه سياسي حضرت دليل ديگري بود كه قيام كربلا شكل گرفت با آنكه حضرت مي دانست در اين راه شهيد مي شود؛ ولي بخاطر دلايل سياسي دست از اين قيام بر نداشت و تا آخر ايستاد.

امام جمعه دامغان در ادامه به واقعه بزرگ پياده روي اربعين حسيني اشاره كرد و گفت: اولين پيام این حرکت عظیم؛ وحدت شيعي و همدلي آنان است.

وی بیان داشت: اين پياده روي بزرگ نشان از ظرفيت بزرگ شيعه دارد و مفهوم آن اين است كه اين امت مي تواند دست به كارهاي بس بزرگ بزند و موفق هم خواهد بود .

حسینیان با بیان اینکه پيام ديگر اين واقعه مقابله با دشمن و توطئه هاي آنان است كه آنها را خنثي مي كند، افزود: اين ظرفيت عظيم و پايدار را بايد همواره حفظ كنيم و از اين تجمع عاشورايي بايد در طول تاريخ نهايت بهره برداري را انجام داد .

ارسال نظرات
پر بیننده ها