خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود:

یکی از هنرهای امام خمینی(ره) تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش بود

حجت الاسلام امینی در محفل انس با قرآن تیپ 158 شهید کشاورزیان نیروی زمین ارتش جمهوری اسلامی ایران مستقر در شاهرود گفت: یکی از هنرهای امام خمینی(ره) تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش بود که با این کار روح ارتش را زنده نگه داشت.
کد خبر: ۸۹۳۵۷۵۶
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود به نقل از روابط عمومی تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان، به مناسبت ۲۴ مهرماه سالروز تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی در محفل انس با قرآنی که در این تیپ برگزار شد، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی امام جمعه شاهرود در سخنانی اظهار کرد: تبلیغ رسالت اصلی انبیا و ائمه بوده و روح عاشورا در قیام امام سجاد (ع) است.
وی افزود: سه انحطاز و عقب ماندگی در جامعه اسلامی وجود داشت که عبارتند از: انحطاط معنوی و انحطاط علمی و انحطاط اعتقادی که خون سیدالشهدا جلوی این انحطاط‌ها را گرفت.
امینی با بیان اینکه امام سجاد نقش مهمی در جلوگیری از گسترش این انحطاط و عقب ماندگی‌ها داشت بیان کرد: تربیت هزاران شاگرد به یادگار ماندن دعاهایی، چون ابوحمزه و همه و همه به برکت عاشورا و اقدامات امام سجاد (ع) بود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امام خمینی (ره) برای تربیت روح ما و جلوگیری از همین انحطاط‌ها قیام کرد گفت: یکی از هنر‌های امام راحل تاسیس سازمان عقیدتی سیاسی در ارتش بود.
امام جمعه شاهرود تاسیس بنیاد شهید، ارتش بیست میلیونی در غالب بسیج، کمیته امداد و مواردی از این قبیل را از کار‌های بدیعی دانست که توسط امام و در همین راستا ایجاد شد.
وی ویژگی بارز ارتش و نیروی‌های مسلح ما را نسبت به سایر ارتش‌های جهان بُعد مکتبی و عقیدتی دانست و افزود: در دوران پس از پیروی انقلاب اسلامی که عده‌ای از منافقین شعار انحطاط ارتش را سر دادند امام نه تنها جسم ارتش را نگه داشت بلکه با تاسیس سازمانی به نام عقیدتی سیاسی روح ارتش را نیز نگه داشت.
امینی با بیان خاطره‌ای از شهید صیاد و دیدار ایشان با علما و بزرگانی، چون آیت الله بهاءالدینی گفت: شهید صیاد از جسم ارتش به این مقام نرسید یلکه به برکت وجود سازمانی، چون عقیدتی سیاسی که روح ارتش هست به این جایگاه دست یافت.
در این مراسم حجت الاسلام غلامی رئیس عقیدتی سیاسی قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ و تیپ ۱۵۸ شهید کشاورزیان نیروی زمینی ارتش گزارشی از فعالیت‌های عقیدتی ارائه نمود.
در پایان این مراسم از نفرات برتر مرحله مقدماتی مسابقات قرآن و همچنین نفرات برتر مسابقه کتبی سالروز عقیدتی سیاسی با لوح یادبود و هدیه تقدیر شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها