خبرهای داغ:
مسئول آموزش سپاه ناحیه نهاوند تأکید کرد

سفارش اسلام به امر ورزش به سبب اثرات خوب و سودبخش آن

مسئول آموزش سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به سفارش اسلام به ورزش گفت: اگر اسلام به امر ورزش تاکید می‌کند به سبب اثرات خوب و سودبخش آن است، بنابراین باید فرزندان خود را با ورزش آشنا کنیم و از آنها بخواهیم به سمت ورزش‌هایی که اسلام سفارش کرده است، بروند.
کد خبر: ۸۹۳۵۹۲۰
|
۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷

سفارش اسلام به امر ورزش به سبب اثرات خوب و سودبخش آنحجت الاسلام احمد امیرخانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند در خصوص ورزش به ویژه از دیدگاه ائمه(ع) اظهار داشت: اسلام برای تندرستی و سلامتی ارزش بسیاری قائل است به همین دلیل احادیث زیادی از ائمه(ع) و بزرگان دین وارد شده است و نگاه‌ها و دیدگاه‌های خاصی نسبت به ورزش از دید ائمه(ع) وجود دارد .

وی با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) همه را به ورزش ترغیب می‌کردند، افزود: ائمه(ع) می‌فرمایند بالاترین و محبوب‌ترین چیز در نزد خدا تیراندازی، شنا و سوارکاری است.

مسئول آموزش سپاه ناحیه نهاوند تصریح کرد: تیراندازی، شنا و سوارکاری سه ورزشی بوده است که پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) به فرا گرفتن آن تاکید فراوان داشته‌اند.

وی با بیان اینکه ورزش دیگری که ائمه(ع) به آن سفارش کرده‌اند ورزش کشتی بوده است، اظهار داشت: ورزش کشتی از ورزش‌هایی است که در آن صفات خوب انسانی همانند ایثار، از خودگذشتگی، تواضع و... آموزش داده می‌شود .

امیرخانی خاطرنشان کرد: اگر اسلام به امر ورزش تاکید می‌کند به سبب اثرات خوب و سودبخش آن است، بنابراین فرزندان خود را با ورزش آشنا کنیم و از آنها بخواهیم به سمت ورزش‌هایی که اسلام سفارش کرده است، بروند .

انتهای پیام/

ارسال نظرات