سید ساجد یعقوبی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل به ضرورت توجه نهادهای اجرایی مختلف به هویت پژوهشی محوری دانشگاه ها تاکید کرد.
کد خبر: ۸۹۳۶۴۵۶
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۵۶

هویت پژوهش محوری دانشگاه باید مورد توجه قرار گیرد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اسحاق رسولی بعد از ظهر پنج شنبه در مراسم اختتامیه سومین کنفرانس ملی تازه های سلولی و مولکولی در اردبیل تصریح کرد: در فرهنگ دانشگاهی هویت یک فرد در اندیشیدن و پژوهش معنی می شود.

وی افزود: در تبیین این جایگاه دانشگاه پیشقراول بوده و در عرصه علم و پژوهش محور توسعه جوامع محسوب می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان متذکر شد: در هر جامعه ای به جایگاه دانشگاه و جایگاه پژوهش توجه شده، زمینه پیشرفت و توسعه آن منطقه فراهم شده است.

رسولی با تاکید به اینکه روح توسعه در حوزه اجتماع و فرهنگ خود را به شکل همسان نشان می دهد، ادامه داد: دانشگاه می تواند روح تازه علمی در محیط اجتماعی بدمد.

وی به ضرورت توجه به جایگاه دانشگاه به عنوان محور توسعه علمی تاکید کرد و افزود: دانشگاه ها ارکان غیر قابل انکار توسعه علمی هستند که نهادهای اجرایی می بایست به ظرفیت تحقیق، پژوهش و اقدامات علمی آن توجه داشته باشند.

دبیر اجرایی سومین کنفرانس ملی تازه های سلولی و مولکولی نیز در این مراسم به ضرورت رفع برخورد تبعیض آمیز در خصوص فارغ التحصیلان رشته زیست شناسی از سوی دو وزارت علوم و بهداشت شد.

محمد ضعیفی زاده از برگزاری چهارمین کنفرانس ملی تازه های سلولی و مولکولی در رودهن خبر داد و افزود: انتظار می رود شاخص های انتخاب در کنفرانس نیز شفاف سازی شود.

گفتنی است در پایان این مراسم از چهره برجسته علم زیست شناسی کشور، علیرضا ایران بخش با اهدای لوح و صنایع دستی استان اردبیل تجلیل شد.

ارسال نظرات