امام جمعه موقت درگز:

پیاده‌روی اربعین حسینی (ع) یک فرهنگ تأثیرگذار است/ سپاه قلب تپنده و فعال ایران و منطقه است

خطیب جمعه موقت درگز گفت: زیارت اربعین برکات زیادی ازلحاظ اعتقادی، فرهنگی و سیاسی برای ملت مسلمان ایران و جامعه جهانی دارد.
کد خبر: ۸۹۳۶۶۳۱
|
۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام ساجدیان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای الغدیر برگزار شد؛ ضمن سفارش نمازگزاران به تقوا و عبادت الهی خاطرنشان کرد: انسان باتقوا در دنیا و آخرت نگرانی ندارد.

امام‌جمعه موقت درگز با اشاره به ماه صفر و اربعین حسینی (ع) ویژگی‌های یک مؤمن را برشمرد و گفت: برپایی نماز‌های واجب و نافله، قرائت بسم‌الله الرحمن الرحیم با صدای بلند و اهمیت به زیارت اربعین امام حسین علیه‌السلام از ویژگی‌های یک مؤمن محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: بنا بر روایات اسلام زیارت اربعین برابر یک حج و یک عمره است؛ بنابراین مؤمنان باید به آن اهمیت ویژه‌ای دهند.

حجت‌الاسلام ساجدیان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اذعان داشت: پیاده‌روی زیارت اربعین یکی از فرهنگ‌های تأثیر گذار در جامعه ما و جهان است.

وی ادامه داد: پیاده‌روی زیارت اربعین برکات زیادی ازلحاظ اعتقادی، فرهنگی و سیاسی برای مردم ما دارد چراکه دشمن با تمام امکانات به جنگ فرهنگی با مردم ما آمده است.

امام‌جمعه موقت درگز با اشاره به سخنان رئیس‌جمهور آمریکا گفت: همه دنیا می‌داند که دشمنی آمریکا با ایران دشمنی امروز و دیروز نیست.

وی افزود: آمریکا با هر کشوری که بخواهد مستقل باشد و زیر بار ظلم و مستعمره نرود مشکل دارد.

ساجدیان گفت: آمریکا و همدستان او، ایران و اتحاد بین کشور‌های اسلامی را برای خود تهدیدی بزرگ می‌دانند و به هر حربه و نیرنگی سعی در ایجاد اختلال در این منطقه را دارند.

حجت‌الاسلام ساجدیان درباره عصبانیت آمریکا از سپاه گفت: سپاه پاسداران در چند دهه اخیر با اقدامات و اقتدار خود موجب شکست طرح‌های آمریکا در منطقه شده است.

وی گفت: سخنان اخیر رئیس جمهور آمرکا نشان دهنده‌ی اوج ناراحتی و استیصال او از حضور و موفقیت ایران و به خصوص نهادی انقلابی به نام سپاه در منطقه است.

حجت الاسلام ساجدیان آمریکا را به گربه‌ای در قفس تشبیه کرد و گفت: آمریکا تمام توان خود را در منطقه برای تجزیه ملت‌های مسلمان نهاد، اما به هیچ یک از خواسته‌های خود دست نیافت و اکنون به مانند گربه‌ای که در قفس گیر افتاده باشد به هر سخن و طرفندی چنگ می‌زند.

وی از سپاه به عنوان قلب تپنده و فعال ایران و منطقه نام برد و گفت: سپاه نقش اول و موثر در منطقه است و به عنوان یک نهادی انقلابی و مردمی امیدی است برای ملت ایران و ملت‌های آزادی خواه و خاری در چشم دشمنان.

وی ادامه داد: آمریکا به دنبال تجزیه کشور‌های منطقه خاورمیانه است؛ تا ضمن تضعیف کشور‌های منطقه و غرب آسیا آن‌ها را از مسئله اصلی که فلسطین است غافل نماید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها