مددجوي خلخالي كه از سال 89 با دريافت تسهيلات اشتغال از كميته امداد اين شهرستان به كار كشت زعفران مشغول شده است، سالانه با برداشت 2.5 كيلوگرم طلاي سرخ درآمدي بيش از 25 ميليون تومان كسب مي‌كند.
کد خبر: ۸۹۳۶۹۰۶
|
۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷

درآمد 25 ميليون توماني مددجوي خلخالي از كشت طلاي سرخ

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، صفر فتح‌اله زاده، مدير كمیته امداد شهرستان خلخال با اشاره به اينكه يكي از مجريان طرح‌هاي خودكفايي اين شهرستان توانسته است از طريق كشت زعفران سالانه 25 ميليون تومان سود خالص كسب كند، گفت: درصدد هستیم تا با برنامه‌ریزی‌های منسجم و راهبردی، مناطقی را که ظرفیت مناسب برای کشت و تولید زعفران دارند شناسایی کرده و با برگزاري كارگاه‌هاي آموزشي براي مددجويان تحت حمايت اين شهرستان، کشت این محصول در خلخال را افزایش دهيم.

وي با بيان اينكه در سال 88، پس از بررسي‌ برخي از مناطق خلخال كه براي كشت زعفران مناسب بودند كارگاه‌هاي آموزشي مناسبي براي مددجويان برگزار شد، افزود: با پرداخت هشت ميليون تومان تسهيلات اشتغال و خودكفايي، يكي از مددجويان تحت حمايت اين شهرستان در زميني به مساحت هفت هزار مترمربع، پنج تن پياز زعفران كاشت كه هم‌اکنون سالانه مي‌تواند 2.5 كيلوگرم زعفران خالص برداشت كند.

فتح‌اله زاده با اشاره به اينكه کشت و تولید موفقیت‌آمیز زعفران علاوه بر توانمندسازی و خوداتکایی مددجویان اين شهرستان، موجب رونق اقتصادی خلخال نيز خواهد شد، بيان كرد: کشت و توسعه محصولات درآمدزا از جمله زعفران يكي از مهم‌ترين برنامه‌هاي كميته امداد خلخال است كه تلاش داريم با شناسايي دقيق ظرفيت‌هاي منطقه بتوانيم گام‌هاي مؤثری را در اين زمينه برداريم.

مدير كمیته امداد خلخال با اعلام اينكه به يكي ديگر از مددجويان تحت حمايت اين شهرستان نيز بيش از 10 ميليون تومان وام اشتغال در سال 93 پرداخت شده است تا با كشت زعفران بتواند به خودكفايي برسد، گفت: در زميني به مساحت هفت‌هزار و 500 مترمربع، چهارتن پياز زعفران توسط مددجوي تحت حمايت اين شهرستان كاشته شد كه هرسال دو كيلوگرم زعفران خالص برداشت مي‌كند.

وي با اعلام اينكه 30 نفر از مددجويان تحت حمايت اين شهرستان در سال‌جاري از كارگاه‌هاي آموزشي كشت زعفران بهره‌مند شده‌اند، بيان كرد: با شناسایی مستعدان اشتغال، تلاش داريم با برگزاری کارگاه‌هاي آموزشی و پرداخت تسهيلات اشتغال، آنها را به سمت كشت زعفران سوق دهيم تا بتوانند چرخه زندگي را با تکیه‌بر توانايي‌هاي خود بچرخانند.

فتح‌اله زاده با اشاره به اينكه همكاري سازمان جهاد كشاورزي، بسيج سازندگي و بانك‌هاي عامل براي اجراي طرح كشت زعفران توسط مددجويان تحت حمايت اين شهرستان، افزود: كميته امداد خلخال با برگزاری كارگاه‌هاي توجیهی، در تلاش است مددجويان تحت حمايت اين شهرستان را به سمت اجرای این طرح سوق داده و اشتغالی پایدار را برای آنها ایجاد کند.

مدير كمیته امداد خلخال با بيان اينكه مددجويان تحت حمايت اين شهرستان كه داراي زمين‌ زارعي هستند مي‌توانند با مراجعه به اين نهاد از تسهيلات اشتغال و خودكفايي براي كشت زعفران بهره‌مند شوند، گفت: پس از بررسي شرايط زمين زراعي و حصول نتيجه مناسب، براي مددجويان تحت حمايت اين شهرستان كارگاه‌هاي آموزشي برگزار خواهد شد تا با دريافت وام اشتغال بتوانند با كشت زعفران به استقلال اقتصادي دست يابند.

ارسال نظرات