خبرهای داغ:
مسئول بسیج طلاب سپاه صاحب الامر( عج) اذعان کرد:

اجرای امر به معروف و نهی از منکر نیازمند مطالبه گری عمومی

مسئول بسیج طلاب سپاه صاخب الامر(عج): قیام اباعبدلله بسیار راهگشا و فلسفه آن عمل به تکالیف از جمله فروع دین می باشد.
کد خبر: ۸۹۳۷۸۳۹
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی مسئول بسیج طلاب سپاه صاحب الامر(عج) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین درخصوص امر به معروف و نهی از منکر و ارتباط آن با قیام سیدالشهدا اظهار کرد: پیام امام حسین(ع) بسیار راهگشا و دستور و ابلاغیه ای برای شیعیان و تمامی مردم جهان است بخشی از فلسفه قیام امام حسین(ع‌) در این جمله "اشهدان قد اقم الصلاه و..." خلاصه می شود که نکته اول آن نماز و نکته دوم پرداخت زکات است که اگر به درستی رعایت شود نیازمندی در جامعه نخواهد بود.
وی ادامه داد: سومین نکته عمل به امر به معروف و نهی از منکر است. امر به معروف و نهی از منکر در ردیف فروع دین و هم تراز با نماز، روزه، حج و جهاد می باشد که در کنار تولی، تبری، امربه معروف و نهی از منکر، خمس و زکات جز تکالیف هر مسلمانی بوده و عمل به آن همچون نماز و روزه واجب است.
این مسئول تبیین کرد: هر مسلمانی که به تکلیف رسیده باشد انجام ده مورد فروع دین بر وی واجب می شود چرا که حکم الهی است و نمی تواند آنرا بایگانی کند و در این راستا برخی مراکز فرهنگی نیز می بایست اقدامات موثرتری نسبت به پیش انجام دهند.
مصطفایی گفت: اگر در اماکن مختلف افرادی برای اجرا امر به معروف و نهی از منکر بسیار ارزشمند و اثرگذار خواهد بود ولی متاسفانه برخی در این میان هم در اندیشه منفعت خود هستند و در همین راستا قدم برمی دارند.
وی تبیین کرد: در بسیاری از قسمت های قرآن امر به معروف و نهی از منکر ذکر شده که باید در کنار نماز و حتی مسائل اقتصادی به آن توجه شود و مهجور نباشد.
مسئول بسیج طلاب سپاه صاحب الامر تشریح کرد: در قسمت های مختلف از جمله فضای مجازی اعتقادی به آن ندارند و آنرا مورد بی مهری قرار می دهند که بسیاری از اشخاص سعی در انحراف مردم و بی توجه کردن آنها به عقاید مذهبی دارند که به مرور زمان بعضی از مردم هم به بهانه های واهی و معیشتی از واجبات هم صرف نظر می کنند.
وی گفت: افراد در اکثر مواقع راضی به از دست دادن و یا حتی به خطر افتادن منافع خود از جمله حقوق و املاک شان نبوده و نیستند اما می توانند به راحتی از کنار واجبات الهی گذر کرده و آنرا فراموش کنند.
حجت الاسلام مصطفایی در بخش پایانی گفته های خود یادآور شد: اجرای امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه نیازمند مطالبه گری عمومی است و همه و از جمله نهادهای فرهنگی و اداره تبلیغات ملزم به اجرای این فریضه برای بهبود اوضاع هستند.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها