خبرهای داغ:
امام جمعه آوج گفت:

امام محمد باقر(ع)، پرچمدار نهضت علمی جهان اسلام

امام جمعه آوج اذعان کرد: امام محمد باقر(ع) پرچمدار نهضت علمی جهان اسلام بودند و این موضوع از برجسته ترین ویژگی‌های دوران امامت این امام بزرگوار می‌باشد.
کد خبر: ۸۹۳۷۹۴۷
|
۰۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰

حجت‌الاسلام سید ضیاءالدین هاشمی امام جمعه شهرستان آوج، در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج قزوین، به مناسبت ولادت امام محمد باقر(ع) و در خصوص فضائل شخصیتی ایشان اظهار کرد: امام محمدباقر(ع) همچون دیگر ائمه بزرگوار از فضائل بسیار ویژه ای برخوردار هستند.
وی تبیین کرد: امام باقر(ع) از ائمه بزرگوار و حجت خداوند بر روی زمین بودند و هر امامی در زمان خود برترین انسان و مخلوق خداوند بر روی زمین هستند که هیچ کس در هیچ زمینه ای بالاتر از امام زمان خود نخواهد بود.
امام جمعه آوج علم ائمه بزرگوار را علم الهی عنوان کرد و گفت: ائمه بزرگوار دارای علم الهی و بدون آموزش هستند در حالی که سایرین علومشان از طریق آموزش و یادگیری بوده و هرگز به علم ائمه دست نخواهند یافت.
هاشمی نهضت علمی امام باقر(ع) را از برجسته ترین و مهم ترین کمالات آن حضرت دانست و تصریح کرد: امام محمد باقر(ع) پرچمدار نهضت علمی جهان اسلام بودند و این موضوع از برجسته ترین ویژگی‌های دورران امامت این امام بزرگوار می‌باشد.
وی مطرح کرد: دوران امامت امام محد باقر(ع) همزمان با اواخر حکومت بنی امیه و دوران تزلزل حکومت آن ها همراه بود لذا حاکمان بیشتر به فکر حفظ تاج و تختشان در مناطق مختلف بوده و توجه چندانی به اوضاع مملکتی نداشتند.
امام جمعه آوج ادامه داد: در اقصی نقاط بلاد اسلامی جنبش‌هایی برای حفظ تاج و تخت وجود داشت لذا زمینه ای مناسب به وجود آمده بود تا امام محمدباقر(ع) به تاسیس دانشگاه، برپایی نهضت علمی و بیان سخنان گهربار پیامبر در زمینه‌های مختلف بپردازند.
هاشمی ابراز داشت: امام محمدباقر(ع) قدم بسیار بزرگی را برای آگاهی جهان اسلام برداشتند به طوریکه حتی افراد در رشته‌ها و مذاهب مخالف نیز از محضر ایشان بهره بردند و می‌توان گفت که بعد از ایشان فرزند بزرگوارشان امام صادق(ع) بیشترین نقش را در ترویج نهضت علمی عهده دار بودند.
وی تشریح کرد: امام محمد باقر(ع) علاوه بر بعد علمی در ابعاد سیاسی و مبارزاتی جامعه و هم‌چنین معرفی امامت و تبیین مسئله ولایت و تشیع نقش بسیار بزرگ و موثری داشتند.
امام جمعه آوج امام باقر(ع) را الگوی اخلاق و کمالات معنوی دانست و افزود: امام باقر الگویی مناسب برای تقویت روحیه خدمتگزاری، حلم، بردباری و صبوری برای ما هستند و با همین اخلاق مناسبشان توانستند یکی از دشمنان خود را به مریدی نمونه تبدیل کنند.
هاشمی در بخش پایانی این گفت و گو امام محمد باقر (ع) را از یادگاران حادثه کربلا دانسته و خاطرنشان کرد: امام محمد باقر(ع) که در واقعه عاشورا کودکی بیش نبوده با چشمان خود نظاره گر حوادث این روز و حوادث بسیار ناگوار حرکت اسرا به شام بوده است.
1005/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها