سریال بلاتکلیفی گندم کاران استان اردبيل و عدم پرداخت به‌موقع بهای محصولشان تمامي ندارد و در حالي كه قرار بود تا پایان مهرماه همه پول گندم کشاورزان پرداخت می شود، اما اين وعده باز هم عملي نشد.
کد خبر: ۸۹۳۸۲۹۰
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳

بدقولی دولت باز هم دست کشاورزان مغاني را خالی گذاشت

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از آران مغان، سریال بلاتکلیفی گندم کاران منطقه مغان استان اردبيل و عدم پرداخت به‌موقع بهای محصولشان تمامي ندارد و در حالي كه به گفته "کشاورزیان" معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی قرار بود تا پایان مهرماه همه پول گندم کشاورزان در کشور پرداخت می شود، اما اين وعده باز هم عملي نشد تا كشاورزان از این وضعیت بشدت شاكي  شوند.

 باوجود اینکه کشاورزان از اقشار زحمت‌کش جامعه هستند و در راستای تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی گام برمی‌دارند اما متأسفانه با دغدغه و مشکلاتی مواجه‌اند و مورد بی‌مهری و کم‌لطفی‌های زیادی قرار می‌گیرند و یکی از دغدغه‌های اصلی این قشر پرداخت نشدن مطالبات آنان از سوی مسئولان است.

 گندم کاران مغاني علی‌رغم افزایش در تولید محصول، با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و هرساله شاهد دیرکرد در پرداخت مطالبات آنان هستیم و امسال نیز با وجود اینکه چندین ماه از فصل برداشت گندم و تحويل آن به سيلوها می‌گذرد ولی هنوز که هنوز است مطالبه کشاورزان پرداخت‌نشده است.

 با اينكه دولتمردان بارها وعده از پرداخت مطالبات گندم كاران خبر داده و مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران و همچنين معاون امور زراعت وزير جهاد كشاورزي خبر از پرداخت پول همه گندم كاران تا  مهر ماه داده بودند ولي اين بار هم اين وعده محقق نشد تا گندم كاران ‌مغاني اين بار هم دستشان از مطالبات خود كوتاه باشد.

 کشاورزان در حالي هرساله گندم خود را با زحمت فراوان تولید و باقیمت مشخص‌شده از سوی دولت به مراکز خرید گندم تحویل می‌دهند كه انتظار دارند بهای گندم آن‌ها نیز به‌موقع پرداخت شود ولی گویا برخی بی‌تدبیری‌‌ها در کشور تبدیل به عادت شده و نمی‌توان برای یک موضوع مشخص در طی سال‌هایی که تکرار می‌شود، برنامه نوشت و آن را مدیریت کرد، موضوعی همچون مطالبات وجه محصولات کشاورزی که هر ساله کشاورزان این دیار را می‌آزارد.

 این مطالب نشان می‌دهد که دغدغه کشاورزان مغاني همچنان به قوت خود باقی است و البته مشکل هم هنوز در پیچ ‌و خم بوروکراسی هر ساله وزارت جهاد کشاورزی روح ارزشمندترین تولیدکنندگان جامعه را می‌آزارد و هنوز جوابي براي اين سئوال پيدا نكرده ايم كه "کشاورزان به كدامين گناه بايد تاوان بدحسابی دولت را بپردازند".

ارسال نظرات