خبرهای داغ:
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین:

تغییر جهت خیابان خیام رضایت شهروندان را به دنبال داشته است

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: تغییر جهت حرکت خودروها در خیابان خیام به دلیل کاهش بار ترافیکی معابر و دسترسی مناسب خودروها به مراکز مختلف واقع در این معبر در مجموع رضایت شهروندان قزوینی و کسبه این محدوده از شهر را به همراه داشته است.
کد خبر: ۸۹۳۸۶۰۴
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، در برهه ای از زمان طرح پیاده راه خیام مطرح و اجرایی شد که در این طرح از ورود خودروها به بخشی از محور خیام محدود می شود.
پس از گذشت مدت زمانی شاهد نارضایتی کسبه از اجرای طرح پیاده راه خیام بودیم زیرا تصور می کردند که ممنوعیت تردد خودروها در خیابان خیام موجب کاهش رونق کسب و کار آنان می شود بنابراین مجموعه مدیریت شهری باید دنبال راهکار دیگری برای کاهش بار ترافیکی خیابان خیام می بود.
در این میان بحث اجرای طرح تغییر جهت حرکت خودروها در بخشی از محور خیام در دستورکار قرار گرفت که می توانست ضمن کاهش بار ترافیکی معبر، رضایت کسبه و شهروندان را هم به دنبال داشته باشد.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین در خصوص اجرای طرح تغییر جهت خیابان خیام و اثرات آن اظهار داشت: به منظور رفع مشکلات ترافیکی محور خیام، جهت خیابان خیام از چهارراه عدل به سمت بوعلی تغییر کرد به گونه ای که پیش از آن جهت حرکت در محدوده از شهر از شمال به جنوب بود که در حال حاضر به جنوب به شمال تغییر یافته است.
میزانی با اشاره به هدف از اجرای طرح مذکور عنوان کرد: هدف از اجرای این پروژه کاهش بار ترافیکی معبر و آسایش کسبه و ساکنان این محدوده از شهر قزوین است.
وی افزود: هچنین طبق بررسی های بعمل آمده مقایسه وضع موجود با تغییرجهت خیابان خیام شاهد کاهش 33 درصدی سفرهای درون شهری در محدوده هسته مرکزی شهری خواهیم بود.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اضافه کرد: قبل از اجرای این طرح باید تمام جوانب را می سنجیدیم و با توجه به نتایج ارزیابی ها تصمیم یگری می کردیم بنابراین مطالعات میدانی لازم را در این محدوده از شهر انجام داده و بر اساس آن تصمیم بر آن شد که بخشی از خیابان خیام تغییر جهت پیدا کند.
میزانی ادامه داد: در حال حاضر که مدتی از تغییر جهت خیابان خیام می گذرد با بهبود وضعیت ترافیکی در هسته مرکزی شهر روبرو هستیم زیرا با کاهش بار ترافیکی این معبر شاهد روان سازی جریان ترافیک در خیابان های اطراف این معبر هستیم.
وی خاطرنشان کرد: خیابان خیام به تنهایی حجم عبوری کمی را رد می کند اما افزایش بار ترافیکی این معبر در خیابان های اطراف گره ترافیکی ایجاد می کرد که این گره ترافیکی به سهم خود مشکلات زیادی را برای شهروندان به همراه داشت.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین اظهار داشت: بحث دسترسی یکی از دغدغه های کسبه هسته مرکزی شهر بود که با اجرای پروژه تغییر جهت خیابان خیام ضمن رفع این دغدغه کسبه، دسترسی های لازم تأمین شده و در کنار آن مشکلات ترافیکی هسته مرکزی شهر هم کاهش یافته است.
میزانی یادآور شد: با اجرای طرح مذکور مسیرها کمی برای ساکنان این محدوده ار شهر دورتر شده اما به دلیل کاهش بار ترافیکی، کاهش آلودگی هوا و سایر جوانب مثبت این طرح می توان از دور شدن مسیر چشم پوشی کرد.
محمدی یکی از شهروندان قزوینی در خصوص اثراتی که تغییر جهت خیابان خیام ایجاد کرده است، گفت: تغییر جهت خیابان خیام که کاهش بار ترافیکی معبر را به همراه داشته موجب شده استفاده از مراکز مختلف خدماتی که در این محدوده از شهر وجود دارد، آسان تر از قبل باشد
وی افزود: قبل از تغییر جهت خیابان خیام به دلیل حجم بالای بار ترافیکی خیابان خیام با مشکلات عدیده ای برای استفاده از مراکز خدماتی این محدوده از شهر روبرو بودیم و در برخی از موارد باید ساعت ها در ترافیک معطل می شدیم.
خانم گروسی در این باره گفت: با توجه به اینکه مراکز تجاری و خرید متعددی در خیابان خیابان واقع شده است، تغییر جهت حرکت خودروها در این معبر و کاهش بار ترافیکی که به دلیل این تغییر جهت رخ داده بستر بسیار خوبی برای استفاده شهروندان از مراکز خرید خیام ایجاد کرده است.
وی عنوان کرد: شهروندان بدون درگیر بودن با بار ترافیکی معبر و با رفاه حال بیشتری می توانند در ساعات مختلف شبانه روز برای انجام خرید به مراکز خرید خیابان خیام مراجعه کرده و با آرامش بیشتری به خریدهای خود برسند.
خانم کریمی در خصوص روان سازی جریان ترافیک خیابان خیام که در نتیجه تغییر جهت این خیابان حاصل شده و اثرات مثبت آن بر استفاده از خدمات مراکز پزشکی این خیابان بیان کرد: بخش قابل توجهی از مراکز پزشکی و مطب ها در خیابان خیابان واقع شده است بنابراین ایجاد بستر مناسب برای دسترسی شهروندان به این مراکز بسیار حائزاهمیت بود.
1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها