سید ساجد یعقوبی
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل گفت: در دانشگاه علمی کاربردی به جای دروس علمی و تخصصی فنون ایجاد شغل به دانشجویان آموزش داده می‌شود و هدف این دانشگاه رفع نیازهای شغلی جامعه است.
کد خبر: ۸۹۳۸۶۷۸
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۴

هدف دانشگاه علمی کاربردی رفع نیازهای شغلی جامعه است
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، داریوش لطیفی ظهر امروز در جریان دیدار رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل و برخی از همکاران این دانشگاه با امام جمعه اردبیل که در دفتر امام جمعه استان برگزار شد اظهار کرد: در دانشگاه علمی کاربردی به جای دروس علمی و تخصصی فنون ایجاد شغل به دانشجویان آموزش داده می‌شود و هدف این دانشگاه رفع نیازهای شغلی جامعه است.

وی گفت: تمامی فنون و مهارت‌های ایجاد یک کسب و کار موفق یا مدیریت یک شغل در بازار در دانشگاه جامع علمی کاربردی به دانشجویان آموزش داده می‌شود که سبب تأمین بخشی از نیازهای جامعه خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل تصریح کرد: بسیاری از دانشجویان ما کارآفرین هستند و کمتر جوان بیکاری در جامعه پیدا می‌شود که دانش‌آموخته دانشگاه جامع علمی کاربردی باشد و این افتخاری برای ما است.

لطیفی با اشاره به اینکه دانشگاه علمی کاربردی فعالیت خود را از سال ۸۲ آغاز کرده است افزود: امیدواریم با هم‌افزایی بیشتر در بین دستگاه‌های مختلف استان بتوانیم در رفع معضل بیکاری استان مؤثرتر عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه مهاجرت جوانان اردبیلی به خارج از استان روزبه روز در حال افزایش است اضافه کرد: در راستای افزایش شغل در جامعه کلینیک کارآفرینی در سطح استان راه‌اندازی شده است که امیدورایم اقدامات این مجموعه مفید و موثر واقع شود.

لطیفی افزود: پنج هزار و ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی استان اردبیل مشغول مهارت آموزی هستند و حدود ۲۰هزار نفر تا به حال فارغ التحصیل شدند و بررسی ها نشان می دهد اغلب شاغل هستند.

ارسال نظرات