امام جمعه اردبیل گفت: در دنیای کنونی هر کشوری بتواند علم را تبدیل به ثروت کند از هر مخمصه‌ای می‌تواند خلاصی یابد و در کشور ما نیز دانشگاه علمی‌کاربردی باید سردم‌دار تبدیل علم به ثروت باشد.
کد خبر: ۸۹۳۸۶۸۸
|
۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۳

دانشگاه علمی‌کاربردی باید سردم‌دار تبدیل علم به ثروت باشد
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، آیت‌الله سید حسن عاملی ظهر امروز در جریان دیدار رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل و برخی از همکاران این دانشگاه که در دفتر امام جمعه اردبیل برگزار شد اظهار کرد: در دنیای کنونی هر کشوری بتواند علم را تبدیل به ثروت کند از هر مخمصه‌ای می‌تواند خلاصی یابد و در کشور ما نیز دانشگاه علمی‌کاربردی باید سردم‌دار تبدیل علم به ثروت باشد.

وی با اشاره به اینکه قابلیت‌های بسیاری در جوانان ایرانی وجود دارد افزود: بسیاری از دانشمندان ایرانی در حساس‌ترین نقاط دنیا، در پست‌ها و مسؤولیت‌های بسیار تاثیرگذاری هستند که ستودنی است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل تصریح کرد: مقاومت ۳۸ ساله انقلاب اسلامی پدیده‌ای است که تمامی اندیشمندان و سیاست‌مداران دنیا را متحیر کرده است و ما باید قدر این ظرفیت را در مردم خود بدانیم.

عاملی اضافه کرد: ما باید آرمانی فکر کنیم و اهداف جهانی داشته باشیم زیرا شعارهای جمهوری اسلامی شعارهای انقلابی است و ملت ما برای این شعارها هزینه‌های بسیاری پرداخته است.

وی گفت: در بسیاری از کشورهای دنیا سفیران آمریکایی حاکمان اصلی آن کشورها هستند و رهبران آنها عروسکی بیش نیستند، به همین دلیل ما باید قدر مردم و حکومت خود را بدانیم و با چنگ و دندان آن را حفظ کنیم.

وی به دانشگاه علمی کابردی اشاره کرد و گفت: دانشگاه علمی کاربردی باید به نیازهای جامعه توجه داشته باشد و راهکارهای مناسب را ارائه و در راستای آماده سازی جوانان برای ایجاد اشتغال تلاش کنند .

امام جمعه اردبیل به فارغ التحصیلان دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: باید دانشگاهیان آماربگیرند و ببیند چند درصد فارغ التحصیلان، آموزش در دانشگاه به دردشان خورده و بعد از اتمام تحصیلات در زمینه تحصیلی خود صاحب کار شدند.

ارسال نظرات