نماینده ولی فقیه در اردبیل گفت: ما خواستار برگزار شدن یادواره شهدای انقلاب نیارق به صورت کشوری هستیم. به دنبال راه اندازی یک فرهنگ سازی حماسی هستیم و دارایی های خودمان را به مردم نشان دهیم، استان اردبیل جایگاه بسیار بزرگی در انقلاب دارد و شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کرده است و این جایگاه باید بلند مرتبه باشد.
کد خبر: ۸۹۳۸۸۱۲
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۰:۲۴

یادواره شهدای انقلاب نیارق باید کشوری برگزار شود/ استان اردبیل جایگاه بسیار بزرگی در انقلاب دارد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، امام جمعه اردبیل حضرت آیت الله سید حسن عاملی در دیدار با مسئولین و خانواده های معظم شهدا در رابطه با برگزاری یادواره شهدای انقلابی نیارق اظهار داشت: به برکت انقلاب و دفاع مقدس امتیازهای بزرگی داریم همچون شهید مرحمت بالازاده که یک شخصیت استثنایی هست وشهدای نیارق را آنطوری باید معرفی کنیم که در آن زمان خفگان که کسی حق حرف زدن نداشت و هر واکنشی تبعات بسیار و هزینه های زیادی داشت  این عزیزان بدون واهمه و ترس به رهبری خود لبیک گفتند و به جلو حرکت کردند خصوصا در شهرهای کوچک همه یکدیگر را می شناختند و جای بزرگ طوری است مانند سیل در بین جماعت گم می شوند و شناسایی آنچنان مشکل نیست اما در جاهای کوچک کاملا شناسایی می شوند ولی آنها دین خود را برای کشور و تاریخ خودشان ادا نمودند و نتیجه همین خون هاست که این حرکات در کشور ما اتفاق افتاده است.

وی گفت:اگر این انقلاب نبود امروز ما جایگاه کشورمان در بین ملت ها معلوم نبود و به هیج یک از علم های که امروز دست یافته ایم دست پیدا نمیکردیم و در تولید علم و دانش رتبه آخر جهان بودیم ، باید قدر انقلاب را بدانیم تا به دست دشمنان و گرگ صفتان که هدف پاشیدگی این کشور و ملت را به دنیال دارند بیافتند.

امام جمعه اردبیل افزود: هدف از برگزاری یادواره های شهدا سخنرانی نیست و ما با اجرای این مراسمات به دنبال راه اندازی یک فرهنگ سازی حماسی هستیم و دارایی های خودمان را به مردم نشان دهیم، استان اردبیل جایگاه بسیار بزرگی در انقلاب دارد و شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کرده است و این جایگاه باید بلند مرتبه باشد و نسل جدید از این اتفاقات افتاده در آن دوران حماسی الگو برداری کنند و بدانند انیرع و هدف از مقابله چه بود و اهداف قیام امام خمینی (ره) را درک کنند.

وی بیان کرد: اگر امروز مارا تحریم میکنند دلایلی بسیار دارد ویک دلیل آن ها این است که  از ملت ایران هراس دارند و میگویند مردم ایران در محاصره اقتصادی تکونولوژی که قرار داریم چه پیشرفت های کرده اند و به برکت خون شهدا و انقلاب اسلامی ایران امروز از همه امکانات بهره مند هستیم و قبل انقلاب شاهد بودیم راه های مواصلاتی ایران و حتی در همین اردبیل بسیار فجیه بود ولی امروز میبینم راه ها بهبود یافته و حتی دورترین روستاها از امکانات آب و گاز بهره مند هستند.

عاملی افزود: ما خواستار کشوری شدن یاواره شهدای انقلاب نیارق هستیم و مسئولان کشوری آمادگی حضور و اجرای این یادواره را به صورت کشوری دارند و در مذاکرات هستیم تا سردار حاج قاسم سلیمانی را دعوت به سخنرانی این سادواره کشوری کنیم.

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، مردم ولایت مدار اردبیل نقش ارزنده ای در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی داشته اند که همیشه در صحنه های حساس کشور حضوری پر شکوه و حماسی داشته اند.

در دی ماه سال 57 اهالی روستای نیارق با راهپیمایی وتظاهرات اعتراض خود را به رژیم غاصب ساواک نشان دادند که در این تظاهرات پنج نفر از اهالی روستای نیارق به درجه رفیع شهادت نایل شدند.

در تظاهرات دی ماه سال 57 بانوان روستای نیارق نقش ارزنده ای در روند بیروزی انقلاب اسلامی داشته اند و از پنج شهید والامقام روستای نیارق دو تن بانو بودند و روستای نیارق به یکی از روستاهای انقلابی کشور تبدیل شده است.

نیارق یکی از روستاهای ولایت مدار وانقلابی اردبیل است که در نزدیکی شهرستان نمین واقع شده واهالی این روستا در صحنه حساس کشور همیشه پیشگام بوده اند.

ارسال نظرات