خبرهای داغ:
جانشین سپاه استان سمنان خبر داد؛

اجرای 78 برنامه شاخص هفته بسیج دانش آموزی در استان سمنان

جانشین سپاه استان سمنان از اجرای 78 عنوان برنامه شاخص به مناسبت هفته بسیج دانش آموز در سراسر استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۳۹۰۸۵
|
۰۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در سمنان،منصور شوقانی در نشست خبری هفته بسیج دانش آموزی که در سالن اجتماعات فرماندهی سپاه استان سمنان برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای دانش آموز و 622 شهید دانش آموز استان سمنان اظهار داشت: هشتم آبان ماه در واقع یادآور حماسه آفرینی فردی است که به جهت سنی کوچک اما با ابعادی بسیار بزرگ افتخاراتی در سطح ملی آفرید و رویش های انقلابی را در همه عرصه ها به ویژه در عرصه دانش آموزی به رخ جهانیان کشاند.

وی افزود: شهید محمدحسین ذوالفقاری کوچکترین شهید این قشر با 12 سال سن و شهیده زینب کمایی از شهدایی که به دست منافقان به شهادت رسیده است به عنوان دو شهید شاخص بسیج دانش آموزی در سال جاری معرفی شده اند.

جانشین سپاه استان سمنان گفت: مجموع 622 شهید دانش آموز استان سمنان یادآور رشادت و مجاهدت همه اقشار مختلف مردم خصوصا قشر دانش آموزی است.

شوقانی بیان داشت: از هفتم آبان ماه به عنوان هفته بسیج دانش آموزی تحت عناوین بسیج دانش آموزی اخلاق و پایداری، ایثار و تعالی و معنویت، خلاقیت و نوآوری، بصیرت و ولایت مداری، شجاعت و آرمانخواهی، انتظار و عدالت خواهی و مقاومت و استکبار ستیزی نامگذاری شده است.

وی گفت: برنامه های مختلفی در سطح مدارس استان از جمله آذین بندی و فضاسازی، برگزاری صبحگاه سراسری، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان و ائمه جمعه در شهرستان ها، تجلیل از دانش آموزان نخبه، دیدار با خانواده معظم شهدای قشر دانش آموز و معلم، عطرافشانی قبور شهدای دانش آموز، برگزاری نشست های معرفتی و بصیرتی حلقه های صالحین، برگزاری میقات صالحین در محل نماز جمعه، اجرای پدافنن غیرعامل در مدارس استان و شهرستان ها در هر شهرستان در یک مدرسه و حضور سازمان یافته دانش آموزان در راهپیمایی 13 آبان انجام خواهد شد.

جانشین سپاه استان سمنان عنوان کرد: از مجموع 84 هزار دانش آموز جامعه هدف در حال حاضر 36 هزار نفر عضو بسیج دانش آموزی استان سمنان هستند و از مجموع 770 مدرسه نیز جامعه هدف هستند که در استان 560 واحد دانش آموزی در مدارس مستقر است.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها