خبرهای داغ:
امام جمعه بیارجمند:

بسیج دانش آموزی زیربنای تعلیم و تربیت کشور بر مبنای اسلامی است

حجت الاسلام احمدی در دیدار با مسئولین بسیج دانش آموزی شهرستان شاهرود گفت: بسیج دانش آموزی زیربنای تعلیم و تربیت کشور بر مبنای اسلامی است و باید تلاش کنیم این مبنا با کمک بسیج دانش آموزی در بین دانش آموزان محقق شود.
کد خبر: ۸۹۴۰۴۰۸
|
۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین محمد احمدی به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی در دیدار مسئولین بسیج دانش آموزی حوزه‌های ایمان و کوثر شهرستان شاهرود و مسئولین آموزش و پرورش منطقه بیارجمند و فرماندهان واحد‌های پیشگام مدارس این شهر که در دفتر وی برگزار شد در سخنانی با تبریک هفته بسیج دانش آموزی اظهار کرد: بسیج دانش آموزی زیربنای تعلیم و تربیت کشور بر مبنای اسلامی است و باید تلاش کنیم این مبنا با کمک بسیج دانش آموزی در بین دانش آموزان محقق شود.
وی افزود: در اسلام در خصوص تعلیم و تربیت دانش آموزان تاکید شده و امام علی (ع) می‌فرماید بر شما باد به فکر نونهالان و بچه‌ها باشید و پیامبر می‌فرماید که علم در کودکی و دوران دانش آموزی مانند نقش بر سنگ است و در مقابل می‌فرماید که علم در پیری مانند نقش بر روی آب است که زود از بین می‌رود.
امام جمعه بیارجمند خاطر نشان کرد: دوران دانش آموزی، دوران خاصی است و تربیت انسان و نونهالان مانند درختی که کاشته می‌شود که اگر خوب به آن رسیدگی کند و برنامه تربیتی درست باشد به بار می‌نشیند و ثمر می‌دهد و دانش آموزان اینگونه هستند و در نظام اسلامی باید حتماً به فکر دانش آموزان بود که هستند.
وی با بیان اینکه مولا علی (ع) در سن ده سالگی به پیامبر ایمان آورد گفت: این تربیت و ایمان است که یک نوجوان را به حد کمال می‌رساند البته تربیت ایشان نیز مهم بوده است و باطن ایشان با ما فرق می‌کند، اما نشان از این دارد که اگر درست کار شود فرد ده ساله نیز به بصیرت و بینش می‌رسد و شهدای دانش آموز ما این را ثابت کردند.
احمدی با تشکر از زحمات مسئولین آموزش و پرورش در تعلیم و تربیت افزود: وجود هفت شهید دانش آموز در بخش بیارجمند نشان از بصیرت نسل جوان ما دارد و باید تلاش کنیم دانش آموزان را با تربیت اسلامی رشد دهیم.
وی با بیان اینکه باید فرد معلم خوب داشته باشد تا به رشد و تعالی برسد بیان کرد: ما در اسلام داریم که اگر تا شش ماه معطل شدی تا معلم خوب پیدا کنی صبر کن و برای علم آموزی عجله نکن و هم است که دانش آموزان با اخلاق و رفتار و تربیت اسلامی بالا بروند.
امام جمعه بیارجمند تاکید کرد: نیرو‌های خوب می‌توانند دانش آموزان خوب تربیت کنند و در راه دین و اسلام و راه مستقیم قرار دهند که راه اهل بیت و پیامبران است و بسیج عمومی و دانش آموزی امروز خوب جواب داده و در همه مراحل حتی در سوریه و عراق و لبنان هم اثرات بسیج ریشه دوانده است و در آینده نتایج خوب آن را خواهیم دید.
وی افزود: امیدواریم با استفاده از ظرفیت شهرستان شاهرود بتوانیم اثرات بیشتری را در رشد و بالندگی دانش آموزان شاهد باشیم و خود را برای سربازی امام عصر (عج) آماده نماییم که از ۳۱۳ یار ایشان ۵۰ زن وجود دارد که نشان از فعالیت و اثرگذار بودن بانوان در این نهضت جهانی می‌باشد.
بسیج دانش آموزی زیربنای تعلیم و تربیت کشور بر مبنای اسلامی است
احمدی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در جمع دانشجویان افسری امام علی (ع) ارتش گفت: رهبری بار‌ها فرمودند: کشور در حال رشد و بالندگی است و هر سال که از عمر انقلاب می‌گذرد ما شاهد این رشد و تعالی هستیم و این‌ها به همت نهاد‌های مختلف اجرایی کشور هموچون بسیج و سپاه است.
وی با اشاره به اهمیت مسائل اقتصادی و تاکید رهبری در بیانات خود در جمع نیرو‌های نظامی افزود: این اهمیت مسائل اقتصادی را نشان می‌دهد که رهبری نیز در هر کجا که سخنرانی دارند بر این موضوع تاکید دارند و اسلام نیز تاکید دارند و جبهه‌ای برای دشمن است که از آن برای فشار استفاده می‌کند.
امام جمعه بیارجمند با بیان اینکه دغدغه اقتصادی مردم دارای اولویت اول کشور است بیان کرد: در روایتی است که می‌فرماید «لا معاد من لا معاش له» یعنی اگر معاش نباشد، معاد هم نیست و این دقت اسلام به موضوع معاش است که باید از سوی همه مسئولین مورد توجه قرار گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها