خبرهای داغ:
در مراسم افتتاحیه پنجمین دوره توانمندسازی مدیران:

مدیران بسیج تصمیم گیرندگان حوزه محتوایی هستند

جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور با اشاره به تاثیرگذاری فرهنگی در حوزه جغرافیایی و محتوایی مدیران این سازمان تاکید کرد: شما باید برای گرفتن نتیجه مطلوب، توانمندی هایی را کسب کنید.
کد خبر: ۸۹۴۱۲۵۰
|
۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۳
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،؛ مراسم افتتاحیه پنجمین دوره توانمندسازی مدیران و مسئولان اقشار سازمان بسیج جامعه زنان در استان ها با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسینی، نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین، مینا بیابانی، جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور، مقصودی، نماینده ولی فقیه در این سازمان و مدیران و مسئولان اقشار سازمان بسیج جامعه زنان کشور در دانشکده حضرت زینب(س) در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

در این مراسم مینا بیابانی در خصوص اهمیت دوره های توانمندسازی گفت: ما در دورانی  زندگی می کنیم که به آن عصر اطلاعات می گویند و حتی برخی معتقدند که ما این عصر را هم پشت سر گذاشته ایم و روزانه با انبوهی از اطلاعات و افکار افراد مختلف رو به رو هستیم که اگر کسی قدرت تحلیل و تجزیه نداشته باشد، مدیریت افکار او را دیگران بر عهده می گیرند.

وی ادامه داد: شما به عنوان تصمیم گیرندگان فرهنگی موثر در حوزه جغرافیایی و محتوایی خود در حوزه زن و خانواده که با بخش قابل توجهی از جامعه در ارتباطند نقش مهمی را در این زمینه ایفا می کنید، بنابراین باید برای گرفتن نتیجه مطلوب توانمندی هایی را کسب کنید که با مطالعه و کسب مهارت در مسائل علمی و شیوه های برنامه ریزی و اشراف اطلاعاتی در حوزه محتوایی و جغرافیایی میسر می شود .

جانشین سازمان بسیج جامعه زنان کشور تاکید کرد: داشتن مشاورین خوب و رصدگری های دقیق رمز موفقیت مدیران است تا با این ابزار بتوانند سنجش اثر را صورت داده و نتیجه را برآورد کنند و فاصله نتیجه بدست آمده را تا اهداف نهایی مورد نظر برآورد کنند؛ لذا ضرورت برگزاری این دوره ها در جهت بالا بردن توانایی علمی، مدیریتی و اعتقادی احساس شد و طبق برنامه ریزی هایی که انجام شده، امیدواریم این دوره نیز، همچون گذشته، در بالا بردن اطلاعات و توانمندی های مدیران و مسئولان اقشار این سازمان موثر باشد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین حسینی، نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین در خصوص ایام اربعین گفت: منظور از خیر در دنیا و آخرت که همیشه با این دعا مواجه هستیم، معانی مختلفی وجود دارد اما طبق آیات و روایات یک معنی برای آن لحاظ شده که امام صادق(ع) آن را محبت به امام حسین(ع) معنی کرده اند.

وی افزود: امام صادق(ع)، رئیس مذهب اهل تشیع که بیش از 4 هزار شاگرد را در مکتبش پرورش داد، می فرمایند: وقتی خدا بخواهد به کسی اراده خیر کند، محبت حسین(ع) و علاقمندی به زیارت او را در قلبش قرار می دهد.

حسینی تاکید کرد: در روایات داریم که یکی از نشانه های حلال زادگی محبت به اهل بیت(ع) است، و از بین اهل بیت(ع) زیارت امام حسین(ع) بسیار سفارش شده است و پاداش ها و ثواب های زیادی برای زائر امام قرار داده اند به قدری  که در روایات داریم کسی که پول نداشته باشد، حج بر او واجب نیست اما برای زیارت امام حسین(ع) اجازه قرض گرفتن داده شده است و در روایتی هم داریم که اگر زائر می دانست چه ثوابی در این زیارت وجود دارد از شوق جان می داد.

وی ادامه داد: بسیج جامعه زنان، یعنی این سازمان موظف است که  50 درصد جامعه را سرو سامان بدهد و این کار فقط به صف کردن زنان نیست، همه این ها مقدمه است برای آن هدف غایی که همانا رساندن پیام اسلام، دین و اهل بیت(ع) به مردم است.

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفین تاکید کرد: کار شما زینبی است که اگر هر کاری به جز یان انجام داده اید، یعنی هیچ کاری نکرده اید و پیام های عاشورا را به مردم منتقل کنید، اینکه در عرصه فردی، زندگی امام حسینی(ع) یعنی حق الناس رعایت شود، همانطور که امام پیش از واقعه عاشورا تمام زمین کربلا را از صاحبانش خرید و سپس به آن ها بخشید تا در آیندکه زائرش به آنجا می آید حق الناس گردنش نباشد.

وی در پایان نیز گفت: در زندگی اجتماعی هم داریم که «من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتته جاهلیه» کسی که امام زمان خود را نشناسد و بمیرد، به مرگ جاهلیت مرده است، یعنی شناخت امام در جامعه به این حد اهمیت دارد و در حال حاضر که در غیبت امام زمان(عج) به سر می بریم، شناخت امام در جامعه و پیروی از او پیام دیگر عاشوراست که باید در جامعه متسری شود.

پنجمین دوره توانمندسازی مدیران و مسئولان اقشار سازمان بسیج جامعه زنان کشور با حضور 200 نفر از روز یکشنبه، 7 آبان آغاز و تا سه شنبه 9 آبان ماه در تهران ادامه دارد.

 

ارسال نظرات