خبرهای داغ:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تأکید کرد:

اجرای برنامه های مداخله ای به منظور رفع مشکلات حاشیه نشینی

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به منظور رفع مشکلات حاشیه نشینی باید برنامه های مداخله ای داشته باشیم که این اقدام با همکاری نهادهایی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام راحل امکان پذیر است.
کد خبر: ۸۹۴۲۰۷۸
|
۰۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه کارگروه تخصصی امور اجتماعی استان که ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار داشت: شرایط موجود برای تأمین منابع مالی بسیار دشوار شده است به گونه ای که برآورده ها نشان می دهد سال 1400 بخش قابل توجهی از بودجه به بازنشستگان اختصاص می یابد و این به دلیل بی تدبیری است که در گذشته مرتکب شده ایم.
وی افزود: فقر یک واقعیت در جامعه به شمار می رود بنابراین برای حذف فقر مطلق باید برنامه ریزی دقیقی داشته باشیم.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: دولت برای حذف فقر تمام تلاش خود را به کار گرفته ودر کنار آن پیگیر رفع مشکلاتی از قبیل سوءتغذیه و اشتغال، است.
ربیعی با اشاره به آینده نگران کننده ای که به دلیل افزایش جمعیت سالمند کشور در پیش رو داریم، ادامه داد: برآوردها نشان می هد در آینده با جمعیت 30 میلیونی سالمند در کشور روبرو خواهیم بود که این امر می تواند مشکلات زیادی را برای کشور رقم زند.
وی عنوان کرد: همچنین در حال حاضر 6 میلیون ایرانی تحت پوشش هیچ نوع بیمه ای قرار ندارند که با احتساب اعضای خانواده آن ها مشخص می شود بخش قابل توجهی از افراد جامعه به دلیل عدم بهره مندی از خدمات بیمه ای در آینده با مشکل روبرو می شوند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: برخی از مشکلات کشور از گذشته وجود داشته و به دلیل عدم رسیدگی همچنان باقی مانده است که این امر موجب شده شاهد انباشته شدن مشکلات باشیم.
ربیعی گفت: یکی از این مشکلات وضعیت بازنشستگان است که به دلیل عدم برنامه ریزی در گذشته رو به افزایش است به گونه ای که در سال 84، یک میلیون و 200 هزار نفر بازنشسته تحویل گرفتیم و در مدت زمان کمی بیش از 3 میلیون نفر بازنشسته تحویل دادیم.
وی با اشاره به آمار بالای طلاق در استان قزوین بیان کرد: استان قزوین در طلاق جزو 10 استان نخست کشور است که نشان از وضعیت مطلوبی ندارد البته در سال های اخیر با اقدامات پیشگیرانه ای که صورت گرفته رشد آمار طلاق به میزان 2 دهم درصد کنترل شده است.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: بحث حاشیه نشینی یکی دیگر از مشکلات جوامع امروزی است که با کمال تأسف بدون هویت شکل گرفته و برای رفع مشکلاتی که پیامد حاشیه نشینی در استان قزوین است آماده همکاری هستیم.
ربیعی خاطرنشان کرد: به منظور رفع مشکلات حاشیه نشینی باید برنامه های مداخله ای داشته باشیم که این اقدام با همکاری نهادهایی مانند بهزیستی و کمیته امداد امام راحل امکان پذیر است.
وی با اشاره به مزایای اجرای طرح ها در قالب تعاونی اظهار داشت: طرح هایی که در دست اقدام دارید را اگر در قالب تعاونی مطرح کنید، می‌توانید از بسته های حمایتی کمک بگیرید که این امر قطع به یقین تأثیر بسیار خوبی در پیشرفت اجرای پروژه ها و رونق اقتصادی استان ایفا می کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: استان قزوین در حوزه گردشگری ظرفیت های بسیار خوبی دارد که باید از آن به نحو مطلوب بهره برداری کرد بنابراین مسئولان استان باید بستر لازم برای بهره مندی از ظرفیت های گردشگری که در این استان وجود دارد را فراهم کنند تا بتوان زمینه اقامت گردشگران در قزوین را فراهم کرد.
ربیعی با تأکید بر لزوم پیگیری صنایع تکمیلی در بخش کشاورزی یادآور شد: صنایع تکمیلی هم باید در کنار باغداری پیگیری شود تا شاهد رونق اقتصادی در این حوزه باشیم.
1009/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها