مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر از تاسیس 4 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در شهرستان نیر ‏خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۴۶۲۰
|
۱۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳

4 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در شهرستان نیر تشکیل می شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رضا ناصری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر اظهار داشت : امسال 4 صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی در این شهرستان تشکیل خواهد شد.

وی افزود: این صندوق‌ها با حمایت سازمان جهاد کشاورزی استان، واحد آموزش زنان روستایی، مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان و پیگیری واحد آموزش و ترویج کشاورزی با همکاری و هماهنگی شورای‌های اسلامی روستاها و بخشداری‌ها و مراکز جهاد کشاورزی تابعه تشکیل خواهد شد.

ناصری گفت: صندوق‌ اعتبارات خرد زنان روستای ویرثق این شهرستان با هدف تقویت توانمندی زنان روستایی در راستای تسهیل امر سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف بخش کشاورزی، قبلاً تشکیل شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیر با بیان این‌که مدیر‌ عاملان این صندوق‌ها بیشتر زنان روستایی با مدرک تحصیلی کارشناسی خواهند بود، گفت: ایجاد بستری مناسب برای مشارکت زنان، ارتقای مهارت‌های فردی و اجتماعی زنان روستایی از طریق برنامه‌های آموزشی ( برگزاری کارگاه‌‌ها، کلاس‌های آموزشی و بازدیدهای ترویجی)، تجهیز پس‌انداز خانواده‌های روستایی در راستای تامین مالی خانواده‌های کم‌درآمد با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و کوچک، ایجاد اشتغال متناسب با روستا برای زنان روستایی و در نتیجه کاهش مهاجرت‌ روستاییان به شهرهای بزرگ از جمله اهداف اصلی تشکیل این صندوق‌ها است.

 ناصری تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از اساسی‌ترین عوامل توسعه به ویژه توسعه روستایی، توانمندسازی و بهبود کارکرد زنان در مدیریت، تصمیم‌گیری و اجرا در محیط خانواده و جامعه روستایی خود می‌باشد، ایجاد شرایط مناسب جهت دسترسی زنان روستایی به عوامل تولید، یکی از مراحل این فرایند است.

 وی ادامه داد: از طرفی با توجه به اینکه عامل فقر در جوامع روستایی موجب عدم دسترسی آنان به منابع تولید می‌شود و نداشتن منابع تولید و نبود سرمایه‌ای هر چند اندک، سیکل بیکاری و فقر را تداوم می‌بخشد، ایجاد صندوق‌های اعتبارات خرد زنان روستایی به دلیل کوچک بودن میزان پس‌انداز، صرفا افرادی را به سوی خود جذب می‌کند که واقعاً از فقر نداشتن سرمایه اولیه کار رنج می‌برند.

ارسال نظرات