امام جمعه پارس آباد در ادامه با اشاره به اوضاع کنونی عربستان گفت: ‏بازداشت شاهزادگان ميلياردر سعودی در عربستان نشانه ای از بروز تفرقه و نزاع قدرت در خاندان آل سعود است.
کد خبر: ۸۹۴۵۸۴۸
|
۱۹ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۴

دستگیری شاهزادگان سعودی نشان زوال خاندان آل سعود است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام سيد سعيد رشادي امام جمعه شهرستان پارس آباد با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: 19 آبان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه است.

‏وي با بيان اينكه علم اگر در محدوده اخلاق و ایمان به خدا نباشد منجر به تولید بمب اتم خواهد شد، افزود: هدف مهم علم باید صلح و توسعه باشد، نه اينكه مثل استکبار جهانی و در صدر آن آمریکا خود را منادیان صلح و توسعه در جهان معرفی می کنند در حالی كه دستشان به خون هزاران مردم بیگناه در هيروشيما و ناكازاكي و کشورهای اسلامی آلوده است.

امام جمعه پارس آباد در ادامه با اشاره به اوضاع کنونی عربستان گفت: ‏بازداشت شاهزادگان ميلياردر سعودی در عربستان نشانه ای از بروز تفرقه و نزاع قدرت در خاندان آل سعود است.

رشادي با اشاره به استعفای سعدحریری در عربستان افزود: بازداشت نخست وزیر لبنان توسط حکام سعودی و اجبار به استعفا کردن او اقدامی به مراتب بدتر از وحشی گری چنگیزخان مغول می باشد كه تاريخ هم چنين حركتي بخود نديده است.

وی با تأکید بر اینکه 24 آبان، آغاز هفته کتاب و روز کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار نام گرفته است، گفت: بی‌شک خواندن و مطالعه کتاب برای همگان بسیار مهم و حائز اهمیت است که بايستي از کودکی در جامعه ترویج شود.

خطیب نمازجمعه پارس آباد با بيان اينكه آمار مطالعه در کشور ما پايين است، افزود: این امر زیبنده كشور ما نیست و لازمه این کار این است که فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بين مردم ترویج شود.

رشادي همچنين با گرامي داشت یادوخاطره فقیه عالیقدر آیت الله طباطبایی بر ضرورت ترویج فرهنگ کتابخوانی در جامعه تاكيد كرد و از مسئولان امر خواست در خصوص ترویج فرهنگ کتابخوانی در بين مردم برنامه ریزی کنند.

امام جمعه پارس آباد با اشاره به روز وقف، از عدم استقرار اداره اوقاف در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: با وجود درخواست مكرر براي ايجاد اداره اوقاف در پارس آباد، هنوز مسئول و يا اداره اي در اين شهرستان راه‌اندازی نشده است.

وي با تقدیر از حضور پرشور مردم مؤمن و دوستدار اهل‌البیت در مراسمات روز اربعین در این شهرستان خاطرنشان كرد: جا دارد از زحمات و تلاش‌های دست‌اندرکاران و همه مساجد شهر در برگزاری مراسمات روز اربعين تشكر كنم.

ارسال نظرات