خبرهای داغ:
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود:

پژوهش تقاضامحور باید اولویت دانشگاه‌ها باشد

دکتر بدیعی در جلسه شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان که به میزبانی واحد دانشگاهی شاهرود تشکیل شد گفت: تقویت مراکز رشد و پژوهش تقاضامحور از اولویت‌های عرصه پژوهش است.
کد خبر: ۸۹۴۶۰۸۸
|
۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، دکتر سیدحسین بدیعی در جلسه شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان که به میزبانی واحد دانشگاهی شاهرود برگزار شد در سخنانی به چالش‌های پیش روی واحد‌ها اشاره و تقویت مراکز رشد واحد‌های دانشگاهی را از دیگر اولویت‌های پژوهش خواند و افزود: حق تقدم با طرح‌هایی است که جنبه فن آورانه و تقاضامحور داشته و مشکلی از جامعه را حل کند.
بدیعی با اشاره به پتانسیل‌های اساتید و همکاران در کلیه دانشگاه‌ها خواستار همفکری آنان برای پیشبرد اهداف عالیه دانشگاه شد و بیان کرد: امروز پژوهش برای پژوهش دیگر جایگاهی در دانشگاه‌های نسل سوم که دانشگاه‌های کارآفرین هستند ندارد و در این عرصه باید دست به کار‌هایی زد که کاملا موردنیاز جامعه باشد تا وقت و هزینه یک کار تحقیقاتی به هدر نرود.
عضو شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان یکی از بهترین راه‌های درآمدزایی دانشگاه‌ها را پژوهش فناورانه ذکر کرد و گفت: باید جامعه هدف در پژوهش و کار‌های تحقیقاتی به‌خوبی شناسایی‌شده و سپس یک شرکت دانش‌بنیان بر اساس این نیاز تأسیس شود وگرنه هدف به نتیجه مطلوب منجر نمی‌شود.
در ادامه دکتر بهزاد چهکندی رئیس دبیرخانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان به تقویت قطب‌های علمی و طرح‌های ناتمام اقتصادی واحد‌های دانشگاهی اشاره کرد و خواستار ازسرگیری طرح‌های اقتصادی و دانش‌بنیان مصوب کمیسیون اقتصادی و سرمایه‌گذاری دانش‌بنیان تمامی واحد‌ها شد.
در این جلسه اعضای شورای پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان بابیان دیدگاه‌ها و نظرات خود خواستار اهتمام بیشتر اساتید و دانشجویان در پیشبرد اهداف پژوهشی و به‌خصوص پژوهش تقاضامحور شدند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها