خبرهای داغ:
یادداشت/صدق چگینی:

وظایف دولت و فراموشي مظلومان

دولت با انداختن توپ در زمين مال باختگان كه از كمترين حمايت برخوردار هستند آنان را متهم می کند كه به دليل طمع براي دريافت سود بيشتر پول هايشان را در اين موسسات سپرده گذاري كردند و بانك مركزي و دولت هيچ تعهدي در برابر اين موسسات غير مجاز ندارد.
کد خبر: ۸۹۴۶۵۱۴
|
۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، تجمع مال باختگان موسسات مالي در برابر مجلس و استانداري ها و نهادهاي قضايي نشان دهنده بسياري از مشكلاتي است كه هنگام رسيدگي به حق مردم، همه توصيه گر مي شوند و در اين ميان براي اجراي عدالت تعارف و شعار جاي اقدام را مي گيرد.
دولت با انداختن توپ در زمين مال باختگان كه از كمترين حمايت برخوردار هستند آنان را متهم می کند كه به دليل طمع براي دريافت سود بيشتر پول هايشان را در اين موسسات سپرده گذاري كردند و بانك مركزي و دولت هيچ تعهدي در برابر اين موسسات غير مجاز ندارد.
زماني كه عنوان شد پليس موظف نيست كه مردم را به بهشت ببرد، عده اي مخالف و موافق پيدا شدند، الان هم در برابر مال باختگان هيچ تعهدي ندارد و در حقيقت مردم مقصر هستند، اما سوالي كه بي پاسخ مانده وظيفه حكومت در برابر رعيت است، جان و مال و ناموس مردم در دست دولت امانت بوده كه وظيفه اش حراست جهادي از اين مقوله است و در برابر حاكميت نيز بر گردن مردم حقي دارد!
در طول چهار دهه انقلاب مردم بيش از آن چيزي كه تعهد داشتند انجام داده اند اما كوتاهي از طرف برخي مسئولان باعث شده تا قدر نشناسي در حق ملت اعمال شود.
اگر در برابر مردم و طمع مال باختگان تعهدي نداريد نسبت به راه اندازي موسسات غير مجاز چه مسئوليتي داريد؟ چگونه يك دست فروش را با ضربات چوب و چماق وادار به تسليم مي كنيد اما در برخورد با غارتگران و محاربان بيت المال عصا به دست حركت مي كنيد؟
دلسوزان نظام موارد اختلاس و حقوق كارگران را جدي بگيرند زيرا شعارها ازمطالبات به سمت مخالفت با نظام در حال آشكار شدن و سرايت به بدنه اجتماع مردم است،افرادي كه اموال مردم را بالا كشيدند به كدامين پشتوانه و بدون واهمه دست به غارت مي زنند؟ مشكل انقلاب اسلامي تحريم نيست بلكه بي عدالت و شكاف عميق طبقاتي در همه مسايل بوده كه مي تواند تبديل به پاشنه اشنيل براي حاكميت شود.
عده اي بر ميز هايي تكيه زده اند كه هيچ اعتقادي به انقلاب نداشتند و در هر اختلاس ميلياردي رد پاي يك دو تابعيتي در وسط بوده كه بارها اتفاق افتاده اما مردم هرگز شفافيتي از طرف نهاد ملاحظه نكردند! آيا رواست خاوري با 1400 ميليارد تومان اختلاس به راحتي از كشور خارج شود و مدير نمونه اقتصاد حالا با پول بيت المال در ديسكو هاي كانادا و لندن به سياحت و تفريح بپردازد؟
چه كساني در اين جريان وي را همراهي كردند؟ غارتگران صندوق ذخيره فرهنگيان چگونه توانستند به اين ميزان چپاول بپردازند و در نهايت هم برخي به خارج از كشور فرار كنند؟
وقتي راه باز بود همه به زيارت اربعين مي رفتند اما امسال تصميم دولت بر اين شد كه هيچ كس غير مجاز وارد نشود، دولت دراين كار موفق بود، اما جاي تعجب است كه حتي يك زائر كه جز زيارت ابا عبدالله هدفي ديگر نداشته تنها به دليل نداشتن ويزا نتوانست از كشور خارج شود، در حالی که غارتگران هزاران ميلياردي بيت المال با پروازهاي درجه يك از كشور خارج مي شوند و هرگز هم به ايران نمي آيند!
مردم مي فهمند كه جز حمايت دانه درشت در بدنه قوا كسي توانايي فراري دادن اين افراد را ندارد، اما مسئولان خود و خداي خود را هم در نظر بگيرند.
مشكل كشور مديريت نادرست در حوزه اجراست ،مشكل در حوزه قانون گذاري و غول سيري ناپذير اقتصاد دولتي مي باشد و مشكل در مواجهه دستگاه قضا با دانه درشت ها است كه بسياري از فرامين رهبر انقلاب بر زمين مانده و طبق سفارش امام مستضعفان اشرافيون و مرفهان بي درد در بدنه مديريت انقلاب نفوذ كرده اند.
1002/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها