خبرهای داغ:
مسئول هیئت حضرت علی اکبر(ع) شهرک ولیعصر همدان خبر داد

اسکان روزانه 2 هزار نفر در موکب حضرت علی اکبر(ع) همدان

مسئول هیئت حضرت علی اکبر(ع) شهرک ولیعصر همدان از اسکان روزانه 2 هزار نفر در موکب حضرت علی اکبر(ع) همدان در کربلای معلی خبر داد.
کد خبر: ۸۹۴۷۷۲۷
|
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۴

اسکان روزانه 2 هزار نفر در موکب حضرت علی اکبر(ع) همدانعلی کاوسی‌امید  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در همدان با اشاره به  فعالیت‌های هیئت حضرت علی اکبر(ع) همدان اظهار داشت: این هیئت به عنوان یکی از هیئت‌های فعال فرهنگی و مذهبی با 40 هزار جوان که با این هیئت و تشکل در ارتباط هستند در منطقه شهرک ولیعصر(عج) در حال فعالیت است.

وی با تشریح فعالیت های فرهنگی و مذهبی  این هیئت افزود: برگزاری جلسات مستمر هفتگی، نشست‌های موضوعی فصلی، برگزاری جلسات احکام و حدیث و قرائت زیارت عاشورا، برپایی مراسم‌های مذهبی  اهل بیت(ع) از دیگر فعالیت‌های این تشکل است.

مسئول هیئت حضرت علی اکبر(ع) شهرک ولیعصر همدان به برپایی موکب حضرت علی اکبر(ع) در کربلای معلی اشاره و عنوان کرد: این هیئت امسال نیز همچون سال‌های گذشته خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی را در دستور کار خود قرار داد.

وی با بیان اینکه همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی علاوه بر معنویت، یک حرکت گسترده و حاوی پیام سیاسی برای دشمنان اسلام است، فزود: مانور عظیم اربعین حسینی در مقابل استکبار جهانی و دست‌پرورده‌های آنها مانند تروریست‌های داعش تأثیر بسیاری داشت و هرساله عظمت زیارت اربعین بیشتر و بیشتر می‌شود.

کاوسی امید درخصوص اقدامات و خدمات این موکب به زائرین اربعین حسینی تصریح کرد: این هیئت روزانه به دنبال اسکان بیش از 2 هزار زائر در موکب، برپایی مراسمات مذهبی در حسینیه مجموعه به مساحت یک هزار و 500 متر مربع، تهیه و پخش روزانه 10 هزار پرس غذا برای زائران حسینی در سه وعده  صبح، ناهار و شام بود.

وی خدمت به زائران کربلای حسینی را خدمت به امام حسین(ع) دانست و یادآور شد: خدمت به زائرین اربعین حسینی افتخاری بزرگ و یک فرصت معنوی است.

مسئول هیئت حضرت علی اکبر(ع) شهرک ولیعصر همدان اظهار داشت: هیئت حضرت علی اکبر(ع) شهرک ولیعصر(عج) امسال برای سومین سال پیاپی  اقدام به برپایی موکب در کربلا کرد و همانطور که همواره در عرصه‌های مختلف نقش آفرین بوده امسال نیز با بهره گیری از تجربه سال های اخیر با برپایی موکب در شهر کربلا به زائرین حضرت امام حسین(ع)  خدمتی شایسته ارائه داد.

 وی با بیان اینکه اربعین حسینی مظهر اقتدار تشیع در جهان اسلام است، گفت: جامعه مسلمین باید مدیریت سیار خود را برای آماده‌سازی شیعیان برای ترویج دین خدا در سراسر عالم آماده کنند.

کاوسی امید با اشاره به ابعاد مختلف پیاده روی اربعین حسینی تصریح کرد: ما باید در این مقطع زمانی فرهنگ عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) را برای همگان به ویژه جوانان تشریح و برای نسل جوان الگوسازی كنیم و این مكان مقدس بهترین فضا برای اجرای این هدف بزرگ بود تا مقدمات و زمینه ظهور حضرت ولیعصر(عج) فراهم شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی موکب در اربعین امسال عنوان کرد: موکب حضرت علی اکبر(ع) شهرک ولیصر (عج) در  کربلای معلی  به مدت 15 روز از پنجم ماه صفر تا اربعین حسینی(ع) به ارائه خدمت به زائران حسینی پرداخت.

مسئول هیئت حضرت علی اکبر(ع) شهرک ولیعصر همدان به اسکان روزانه 2 هزار نفر در موکب اشاره و بیان کرد: در این موکب 75 خادم به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت رسانی به زوار اربعین حسینی بودند.

وی با اشاره به دیگر برنامه ها این موکب خاطر نشان کرد: برنامه‌های فرهنگی و بصیرت‌افزایی نیز با حضور کارشناسان، برگزاری حلقه های معرفتی با موضوع فلسفه صالحین، برگزاری مراسم قرائت زیارت عاشورا، سینه زنی و نصب بنرهای اعتقادی در امور فرهنگی و مذهبی نیز گام های ارزنده ای براشته شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات