بعداز گذشت 36 سال از فرمان رهبر کبیر انقلاب مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین اکنون شاهد این موضوع هستیم که بسیج به یکی از بازوهای قدرتمند نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.
کد خبر: ۸۹۴۸۴۵۸
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۵

 بسیج به یکی از بازوهای قدرتمند نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسن دهقانی فرمانده سپاه شهرستان ناحیه اردبیل در نشست خبری با خبرنگاران در ارایه برنامه‌های گرامیداشت هفته بسیج اردبیل اظهار داشت: امام راحل بعد از پیروزی انقلاب و در 5 آذر ماه سال 58 فرمان تاریخی مبنی بر تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرد که امروز بعد از گذشت سال‌های متمادی شاهد این موضوع هستیم که بسیج به یکی از بازوهای قدرتمند نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل شده است.


دهقان در بخش بعدی سخنان خود به دسیسه های پایان ناپذیر آمریکا اشاره کرد و گفت: لقب شیطان بزرگ به آمریکا عقبه واقعی و استنادی دارد و بسیج بیشتر برنامه های آن را بی اثر کرده است.

وی افزود: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج در شهرستان اردبیل 210 برنامه پیش‌بینی شده است که این برنامه‌ها در روزهای مختلف و به تفکیک برنامه برای هر روز  برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان اردبیل  تصریح کرد: برنامه های قبل از هفته بسیج را تشکیل کمیته بسیج، فضا سازی شهری،همایش ائمه جمعه و جماعات با فرماندهان حوزه و بسیج جهت هماهنگی اجرای برنامه ها برشمرد.

دهقانی گفت: یکی از برنامه‌های مهم گرامیداشت هفته بسیج تجمع بزرگ بسیجیان است که این برنامه همزمان با روز آخر هفته بسیج  با حضور 6 هزار بسیجی شهرستان اردبیل با عنوان شکوه مقاومت در سالن شهید آسمانی مجموعه تختی اردبیل برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه شهرستان اردبیل گفت: روز نخست بسیج اقتصاد مقاومتی و سازندگی نامگذاری شده که از این روز از فعالان عرصه‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت‌زدایی توسط بسیج تجلیل می‌شود و در روزهای بعدی افتتاح طرح‌های محرومیت‌زدایی و عمرانی را شاهد خواهیم بود.

وی اظهار کرد: برگزاری نشست‌های روشنگری و اندیشه‌ورزی و نیز برگزاری نشست‌ها و کارگاه‌های تولید علم، دیدار با خانواده‌ شهدا و عطرافشانی مزار شهدا و حضور بسیجیان در نماز عبادی - سیاسی جمعه از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته بسیج است.

دهقانی انجام طرح های محرومیت زدایی بسیج را با مشارکت روستاها و ساکنان محل اجرای طرح عنوان کرد.

وی در پاسخ به سوال مبنی بر ارسال کمک و اعزام تیم های امدادی بسیج به منطقه زلزله زده کرمانشاه گفت: برنامه امداد رسانی استانی بوده و با  توجه به تلفات سنگین این زلزله 30تیم گروه جهادی مجهز و آماده اعزام هستند که در صورت نیاز به حضور و صدور دستور و با محور هلال احمر اعزام می شوند.

 

فرمانده سپاه شهرستان اردبیل گفت: شعار سال هفته بسیج، بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی است و باید تمام توان خود را برای رشد و شکوفایی این نیروی مردمی به کار ببریم چرا  که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نظام مقدس در هر زمانی با مشکل روبه‌رو شده بسیجبان با اتکا به خداوند منان به یاری نظام شتافتند.

در ادامه این نشست خبری سرهنگ پاسدار جواد نوحی مسئول بسیج سازندگی شهرستان اردبیل از پرداخت وام های اقتصاد مقاومتی از سال 92 خبر داد و افزود: در 28 عرصه فعالیت اقتصاد مقاومتی تسهیلات اعطائ شده است.

وی تصریح کرد: پرداخت وام اقتصاد مقاومتی در صورت ارائه مدارک اولیه و مورد نیاز بدون بروکراسی در کمتری زمان و سه روزه پرداخت می شود.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان اردبیل با بیان اینکه در سال 95 تعداد 288 طرح تولیدی راه اندازی شده است، افزود: بطور میانگین سالانه 255 کارگاه تولیدی طرح های اقتصاد مقاومتی تسهیلات دریافت کرده اند.

ارسال نظرات