حجت الاسلام پژمانفر:

ولایت نقطه تحقق امت اسلامی است

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ولایت‌پذیری را کلیدواژه حرکت در مسیر تحقق امت اسلامی دانست.
کد خبر: ۸۹۴۸۵۴۶
|
۲۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی،حجت‌الاسلام نصرالله پژمانفر عصر امروز در مراسم عزاداری دهه آخر صفر در هیات شهدای رسانه مشهد که از سوی سازمان بسیج استان برگزار شد، ولایت را نقطه تحقق امت اسلامی دانست و افزود:  امت اسلامی نیاز به پیشوا و راهنما دارد تا از مسیر خود منحرف نشود.
 
وی ادامه داد: ولایت‌پذیری کلیدواژه حرکت در مسیر تحقق امت اسلامی است.

پژمانفر با بیان اینکه فردگرایی در مقابل ولایت‌پذیری است، عنوان داشت: کسی که فردگرا است ملاک حق و باطل را با نظریات خود تفسیر می‌کند و فقط حرف خود را قبول دارد که می‌توان به خافای طاغوت اشاره کرد که از ولایت سرپیچی می‌کردند.

نایب‌رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در پایان به ولایتعهدی امام رضا(ع) در زمان حکومت مامون اشاره کرد و گفت: مامون با این کار می‌خواست خواسته خود را به مردم القا کند اما با روشنگری امام(ع) این امر میسر نشد.

وی، نقطه سقوط باطنی افراد را پیروی از خواست فردی دانست و افزود: ائمه (ع) همان محور اجتماع مسلمانان در طول تاریخ اسلام هستند که می‌بینیم در هر دوره تاریخی، خلفای طاغوتی به نحوی تلاش کردند تا مسیر امت اسلامی را از مسیر ولایت منحرف کنند، حضور و روشنگری ائمه (ع) سبب می‌شد آنان نتوانند به اهداف خود برسند که نتیجه آن، به شهادت رساندن ایشان بود.
 


ارسال نظرات
پر بیننده ها