خبرهای داغ:
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

خیانت به خون شهدا، خیانت به قیام عاشورا است

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان گفت: حرکت امام خمینی(ره) در راستای حرکت امام حسین(ع) بود، لذا هر کس به انقلاب خیانت کند به قیام عاشورا و خون شهدا خیانت کرده است.
کد خبر: ۸۹۴۹۱۴۲
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰

به گزارش خبرگراری بسیج در قزوین، صبح امروز(شنبه) مراسم رحلت پیامبر اکرم (ص) با سخنرانی حجت الاسلام مجید تلخابی نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان رهبری در حسینیه ثارالله سپاه قزوین برگزار شد.
در این مراسم حجت الاسلام تلخابی در تشریح اهداف امام حسین از قیام عاشورا گفت: هدف امام حسین (ع) بالاتر از تشکیل حکومت بود، باید بدانیم بالا رفتن پرچم حق مهم ترین هدف امام حسین(ع) بود، لذا اگر امام این حرکت را نمیکرد هیچوقت پرچم حق بالا نمی رفت و حقیقت اسلام در همان سال ها از بین می رفت.
وی افزود : وقتی امام حسین (ع) به سمت کوفه حرکت کرد فرمود: من برای احیای دین حرکت میکنم، از این جنمله در میابیم حرکت امام در عاشورا و کربلا درپی حرکت حضرت فاطمه(س) بود.
تلخابی ادامه داد: حضرت فاطمه (س) تمام جسارت ها را تحمل کرد تا حقیقت و ولایت روشن شود و هدف امام حسین از قیام عاشورا نیز روشن کردن حقیقت و هدایت و نجات کل انسان ها برای کل تاریخ بود.
نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: بنابراین هدف ایشان جنگ و کشتن ظاهری نیست بلکه هدف ایشان نجات و هدایت انسان ها است و لذا در روز عاشورا امام حسین (ع) با عده ای می جنگید اما با عده ای نمی جنگید از ایشان دلیل این تبعیض را پرسیدند ایشان فرمود: من در چهره بعضی از این افراد نور هدایت میبینم و با آنها نمی جنگم.
حجت الاسلام تلخابی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: هدف امام حسین (ع) از موکول کردن جنگ از روز تاسوعا بهروز عاشورا هدایت افرادی چون حر بن یزید ریاحی بود.
وی ادامه داد: پیامبر اسلام بنای اسلام را گذاشت و برای به پا داشتن و نگهداری از اسلام هزینه های زیادی داده شد که حضرت فاطمه(س) و امام حسین (ع) از بزرگترین هزینه های ماندگاری و برقراری اسلام هستند.
حجت الاسلام تلخابی با اشاره به ارتباط قیام امام حسین (ع) با انقلاب امام خمینی عنوان کرد: انقلاب و حرکت امام خمینی نیز در ادامه حرکت امام حسین است زیرا هدف امام خمینی از بنیان نهادن انقلاب اسلامی برقراری عدالت و احیای دین و نجات جامعه بود و لذا ما شهید دادیم و جان دادیم تا اسلام و حق زنده بماند، بنابراین هرکس برخلاف انقلاب و اهداف امام حرکت کند نه تنها به خود و جامعه خیانت کرده بلکه به دین خیانت کرده است.
1001/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها