آیت الله علم الهدی در جمع اعضای مجمع خیرین سلامت کشور:

عمده مشکلات در بحث سلامت، تامین دارو‌های مربوط به بیماری‌های خاص است

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی بیان داشت: بخش عمده مشکلات مردم استان و چه بسا کشورمان در حیطه درمانی مربوط به بیماری‌های خاص و تامین داروی مورد نیاز است بویژه برای قشر مستضعف که توان مالی پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارند.
کد خبر: ۸۹۴۹۳۴۸
|
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۱
به گزارش خبرگزاری بسیج  از خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در جمع اعضای مجمع خیرین سلامت کشور در دفتر امام جمعه مشهد اظهار داشت: مفهوم مجمع خیرین سلامت به این معناست که یک مدیریتی نسبت به مسائل و مشکلات درمانی وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت سلامت و بهداشت و درمان بیان داشت: مدیریت و انسجام بخشی سیستم سلامت جامعه بسیار حائز اهمیت است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: بخش عمده مشکلات مردم استان و چه بسا کشورمان در حیطه درمانی مربوط به بیماری‌های خاص و تامین داروی مورد نیاز است بویژه برای قشر مستضعف که توان مالی پرداخت چنین هزینه‌ای را ندارند.

وی در ادامه افزود: دستگاه‌ها و دانشگاه به دلیل اینکه باید سیر دولتی را طی کنند نمی‌توانند این مشکل را به تنهایی حل کنند لذا نیاز است خیرین در این عرصه وارد شوند.

امام جمعه مشهد تاکید کرد: مجمع خیرین سلامت بایستی هماهنگی لازم را بین نهاد‌ها ایجاد و برحسب امکانات موجود تقسیم کار صورت گیرد به عنوان مثال یک قسمت تامین دارو را برعهده گیرد یک قسمت کار درمانی و جراحی را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه الگوی تهران باید در خراسان رضوی و مشهد پیاده شود، ابراز داشت: مجمع خیرین سلامت باید یک تشکیلات فراگیر و بدون وابستگی به حزب و گروه خاصی باشد.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: مجمع خیرین سلامت نباید صرفا شهر مشهد را مد نظر قرار دهد بلکه باید به کل استان توجه داشته باشد چرا که بیماران از اقصی نقاط استان به بیمارستان‌های مشهد مراجعه می‌کنند.


ارسال نظرات
پر بیننده ها