سید ساجد یعقوبی
مدیر جهاد کشاورزی خلخال از برداشت بیش از 750 تن محصول بادام زمینی از مزارع کشاورزی زیر کشت این محصول در بخش خورش رستم شهرستان خلخال خبرداد.
کد خبر: ۸۹۵۱۷۱۹
|
۰۱ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۹

برداشت 750 تن بادام زمینی در خورش رستم خلخال

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، بهبود علیزاده روز در گفت و گو با خبرنگاران افزود: امسال حدود 150 هکتار از مزارع دهستان برندق از توابع بخش خورش رستم این شهرستان به کشت بادام زمینی اختصاص یافته و با توجه به عملکرد میانگین 5 تن پیله تر بادام زمینی در هر هکتار پیش بینی می شود امسال بیش از 750 تن بادام زمینی از اراضی کشاورزی زیر کشت این محصول برداشت و روانه بازارهای مصرف شود.

علیزاده اظهار کرد: کشت بادام زمینی در اراضی کشاورزی منطقه گرمسیری بخش خورش رستم خلخال از چهار سال پیش در این منطقه آغاز و با حمایت های مالی و ارائه تسهیلات ارزان قیمت همراه با ارائه آموزش های ویژه کاشت ، داشت و برداشت محصول به کشاورزان بادام زمینی کار میزان سطح زیر کشت این محصول در سه سال به سه برابر افزایش یافته است.

بادام زمینی به جهت داشتن مقدار قابل توجهی پروتئین و مواد معدنی و ویتامین های B3,E که حاوی آنتی اکسیدان بوده و موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و تنظیم فشار خون و ضربان قلب شده و ارزش غذایی بالایی دارد ، مصرف آجیلی و فراوری شده این محصول مشتریان خاص خود را دارد.

برداشت 750 تن بادام زمینی در خورش رستم خلخال

ارسال نظرات