خبرهای داغ:
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس:

تصمیم رهبری برای مقابله با داعش بدون ملاحظه و سازش بود

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی گفت: تصمیم مقام معظم رهبری برای مقابله با داعش، قاطع، صریح، راهبردی، بدون ملاحظه و سازش بود و شاهد آثار پر خیر و برکت این تصمیم رهبری هستیم.
کد خبر: ۸۹۵۴۴۴۹
|
۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، داود محمدی در تجمع بزرگ بسیجیان شهرستان آبیک که صبح امروز در سالن ورزشی پیامبر اعظم(ص) شهر آبیک برگزار شد، به ترسیم نقش رهبری در سربلندی و عزت کشور پرداخت و اظهار داشت: بسیجی که کمتر از 9 ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) شکل گرفت بیانگر نگاه راهبردی، اساسی و استراتژیکی رهبر کبیر انقلاب بود.
وی افزود: بسیج در دوران دفاع مقدس و پرورش حسین‌فهمیده‌ها، شهید حججی‌ها، دلاورمردانی همچون قاسم سلیمانی‌ها نقش بسزایی ایفا کرده است.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی ادامه داد: سرنگونی داعش برگرفته از تفکر بسیجی سپاه قدس در کنار بسیج مردمی سوریه، عراق، لبنان، یمن، افغانستان و پاکستان صورت گرفته است.
محمدی اضافه کرد: زمانی که داعش در سوریه و عراق مسلط شد و بخش اعظمی از کشورها را به تصرف درآورد و به زعم خود پرچم عراق و شام را در اقصی‌نقاط سرزمین‌های مذکور برافراشته کرد سیاستمداران، صاحب‌نظران و کارشناسان در خصوص نحوه حضور ایران نظرات مختلفی بیان کردند.
وی خاطرنشان کرد: برخی معتقد بودند که باید ایران باید در جریان‌های ضدداعش حمایت معنوی و دیپلماتیکی و یا کمک تسلیحاتی کند که اتخاذ تصمیم شجاعانه، قاطعانه، صریح و بی‌تردید مقام معظم رهبری مبنی بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها در دفاع از ملت‌های عراق و سوریه و مقابله با داعش، حجت را بر همه مشخص کرد.
این مسؤول بیان کرد: برخی این‌گونه تحلیل می‌کردند که حضور همه جانبه ایران آمریکا و رژیم سفاک صهیونیستی را عصبانی می‌کند و تبعاتی را برای کشور دارد که با تصمیم مقام معظم رهبری این سخنان راه به جایی نبرد و اگر تصمیم بی‌تردید ایشان نبود خدا می‌داند دو غده سرطانی همانند اسرائیل در عراق و سوریه تشکیل می‌شد و داعش به راحتی آب خوردن در کشور نفوذ می‌یافت.
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی افزود: در واقع این جمله مقام معظم رهبری که «انقلابی هستم و دیپلمات نیستم» در تصمیم درست، راهبردی، بدون ملاحظه و سازش و قاطع ایشان برای حضور ایران برای مقابله با داعش تبلور و تجلی یافته است.
محمدی ادامه داد: در گذر زمان هر جا گوش به فرمان رهبری بوده‌ایم در اوج قله بودیم و هر جا هم اگر از ایشان تبعیت نکردیم پی به اشتباه خودمان می‌بریم.
وی اضافه کرد: برخی نقل می‌کنند چرا در کشورهای دیگر هزینه می‌شود که باید گفت اگر هزینه نکنیم هزار برابر باید داخل کشور هزینه کنیم که اثربخشی لازم را ندارد و به نتیجه قطعی هم نمی‌رسیم.
این مقام مسؤول خاطرنشان کرد: با کمترین هزینه بیشترین منافع ملی و عمومی را با هزینه کردن در خارج از کشور برای ملت مهیا شد و امروز با حضور شجاعانه، با معرفت و بصیرت مردم در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی و رهبری‌های داهیانه و تیزهوشانه مقام معظم رهبری در دنیا سربلند هستیم.
رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی تنها راه برون‌رفت کشور از مشکلات اقتصادی، تنگناهای مالی و معیشتی مردم و اشتغال را عمل به دستورات مقام معظم رهبری و بکارگیری تفکر بسیجی دانست و اذعان کرد: اگر ریگی را از آسمان و داعش را توانستیم روی زمین سرکوب و منکوب کنیم آیا با تفکر بسیجی نمی‌توانیم مشکلات اقتصادی را حل کنیم.
محمدی افزود: تا سال 1405، 15 میلیون جوان 20 تا 25 ساله متقاضی کار در کشور خواهیم داشت که دولت قول داده سالانه 700 هزار شغل ایجاد کند که با تحقق این مهم از سوی دولت، در سال 1405، 9 میلیون جوان متقاضی کار داریم که از امروز باید به فکر فراهم کردن زمینه‌های اشتغال برای این تعداد جوان بود و آینده‌نگری لازم در این زمینه صورت گیرد.
وی مطرح کرد: 11 سال از سند چشم‌اندازی 20 ساله گذشته و ایران در رتبه 16 قرار دارد که زیبنده کشور نیست این در حالی است که دارای منابع غنی به ویژه نفت و گاز در کشور هستیم و بالاترین و بهترین رتبه را در دنیا داریم.
این مسؤول اضافه کرد: مقام معظم رهبری بیش از یک دهه است که در خصوص اشتغال و اقتصاد تذکر و تأکید داشته و دارند اما بی‌توجهی کرده‌ایم که اگر این بی‌توجهی ادامه یابد، مشکلات بیشتری دامن‌گیر کشور می‌شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها