جانشین فرمانده سپاه ناحیه کاشمر در گفت‌وگو با «بسیج»:

فرهنگ بسیج باعث ایجاد خودباوری در عرصه‌های مختلف شده است

جانشین فرمانده سپاه ناحیه کاشمر اشاره داشت: روحیه بسیجی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باعث خودباوری شده است.
کد خبر: ۸۹۵۴۸۷۳
|
۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۶
مسعود رحیمی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار کرد: بسیج تاکنون در حوزه مأموریت‌هایی که بر عهده داشته است دستاورد‌های زیادی کسب کرده که یکی از آن‌ها دفاع قهرمانانه در برابر حملات رژیم بعثی بود.

وی افزود: در این موضوع امتیازات بسیار خوب و کار‌های شایسته‌ای انجام شد که دفاع مقدس را برای ما میمون و متبرک و اسباب تحرک و تحول در جامعه اسلامی کرد و نه تنها یک متر از خاک کشور را در این جنگ هشت ساله از دست ندادیم و نه تنها ایران اسلامی با تقدیم شهدای عزیز و رشادت‌های ایثارگران بیمه شد، بلکه ابهت غرب و شرق تا بن دندان مسلح نیز شکسته شد و در مجموع روحیه ایستادگی، خودباوری، ایثار و شجاعت از دستاورد‌های دفاع مقدس بود.

جانشین فرمانده سپاه کاشمر با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیجی ادامه داد: فرهنگ بسیجی در سطح کشور از دیگر دستاورد‌های تشکیل بسیج بود و ما شاهد هستیم که حضرت امام خمینی (ره) دعا می‌کنند که خدایا من را با بسیجیانم محشور کن و تأکید می‌کنند که بسیج لشکر مخلص خداست.

رحیمی‌مقدم خاطرنشان کرد: هر چند برخی کسانی که اعتقادی به روحیه بسیجی ندارند این نهاد مهم را بی اهمیت جلوه می‌دهند و حرف و حدیث‌هایی در مورد آن مطرح می‌کنند، اما بسیج به دستاورد‌ها و جایگاه بسیار خوبی دست پیدا کرده است و هر چند در ابتدای انقلاب و دوران دفاع مقدس هدف اصلی بسیج دفاع از کشور و انقلاب بود، ولی هم اکنون روحیه بسیجی در عرصه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی باعث خودباوری شده است.

وی ادامه داد: هوشیاری و بیداری در همه عرصه‌ها از دیگر ویژگی‌های روحیه بسیجی است و همین روحیه توانسته است به معنی واقعی کلمه، انقلاب و دستاورد‌های آن را حفظ کند و هر چند ما روزی باید در برابر هجوم دشمن و نقشه‌های شوم آن ایستادگی می‌کردیم، ولی امروز باید در همه عرصه‌ها هوشیار و بیدار باشیم و در عرصه سازندگی تلاش کنیم که در این عرصه هم شاهد فعالیت جهادی بسیجیان در اقصی‌نقاط ایران اسلامی هستیم.

جانشین فرمانده سپاه کاشمر اظهار داشت: بعد از جنگ تحمیلی اقشار مختلف بسیج همچون دانش‌آموزان، دانشجویان، بازاریان، اساتید و معلمان، روستاییان، مداحان و ... به صورت متحد و منسجم سازماندهی شدند و هم اکنون نیز بسیج روند بسیار خوبی را طی می‌کند.

وی ادامه داد: امروزه بسیج تلاش می‌کند در راستای مأموریت‌هایی که دارد در قالب‌های مختلف به خدمت خود ادامه دهد به عنوان مثال در عرصه اقتصاد کشور و محرومیت‌زدایی تلاش می‌کند با همت بسیجیان در قالب اردو‌های جهادی و نیز تسهیلات کم‌بهره برای اشتغال‌زایی گام مثبتی در جهت رفع مشکلات اقتصادی کشور بردارد.

رحیمی‌مقدم تصریح کرد: مردم در شرایط سخت اقتصادی قرار گرفته‌اند و اگر بسیج بی‌توقع، بی‌مزد و منت، دلاور و شجاع پای کار نیاید مردم آسیب بیشتری می‌بینند و لذا امیدواریم با همراهی آحاد مردم که خودشان تشکیل دهنده بسیج هستند بتوانیم شاهد حل مشکلات کشور باشیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها