رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی خبر داد؛

اجرای طرح «شهید رهنمون» در خراسان رضوی

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی از اجرای طرح «شهید رهنمون» در مناطق محروم استان خبر داد.
کد خبر: ۸۹۵۵۸۴۲
|
۰۷ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، هادی جلالی، امروز در جلسه هم‌اندیشی مسئولان سازمان بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی که در بیمارستان قائم (عج) مشهد برگزار شد، از اجرای طرح «شهید رهنمون» در خراسان رضوی خبر داد و اظهار کرد: در این طرح با همکاری بسیج سازندگی هر کانون بسیج جامعه پزشکی با انتخاب محروم‌ترین نقاط استان اقدام به اعزام گروه پزشکی برای ارائه خدمات رایگان سلامت از جمله آموزشی، بهداشتی، پیشگیری، درمانی و مشاوره می‌کند.

وی افزود: پیش از اجرایی شدن طرح «شهید رهنمون» خدمات بهداشتی و درمانی جامعه پزشکی، بدون تمرکز بر یک منطقه خاص، بدون تناوب حضور منظم دوره ای، عدم سازماندهی گروه‌ها با افراد ثابت و فقط با رویکرد خدمت رسانی بوده است.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با اشاره به اینکه هر گروه به یک منطقه خاص جغرافیایی اعزام می‌شود، گفت: تیم‌های پزشکی به‌صورت ماهیانه و باهدف سرکشی مداوم و پیگیری روند درمان افراد و با رویکرد ایجاد ارتباط عاطفی و صمیمی گروه‌ها با جمعیت هدف به مناطق خاص اعزام می‌شوند.

جلالی خاطرنشان کرد: رسیدن به این مهم مستلزم تمرکز جهادگران سلامت بر یک منطقه جغرافیایی مشخص است به‌گونه‌ای که در یک بازه زمانی چهارساله بتوانند علاوه بر کمک به حل مشکلات بهداشتی و درمانی رابطه‌ای پایدار و مستمر مطلوب با مردم منطقه ایجاد کنند.

وی ادامه داد: سازمان بسیج جامعه پزشکی اعتقاد دارد با توجه به جمعیت ۵۰۰ هزارنفری نیروی تخصصی شاغل در حوزه سلامت کشور که بر اساس سامانه بسیج تعداد ۱۸۵ هزار نفر از این جمعیت عضو بسیج جامعه پزشکی هستند.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه می‌توانند نقش فعالی در راستای تحقق موضوع فوق بر عهده داشته باشد، یادآور شد: با توجه به تغییر بار بیماری‌ها در جامعه ما لازم است ضمن تغییر نوع خدمت گستره ارائه این خدمات نیز در سایری اقشار جامعه که در دوره‌های قبل متر مدنظر بوده‌اند به‌صورت مستمر و هدفمند تسری پیداکرده که این امر منجر به تغییر رویکرد در برنامه‌های خدمات‌رسانی سازمان بسیج جامعه پزشکی شده است.

جلالی تصریح کرد: گروه‌ها باید حداقل چهار نفر شامل یک نفر پزشک و ۳ نفر مرتبط با حوزه بهداشت و درمان باشد، هر کانون موظف است در طول چهار سال نسبت به ساماندهی حداقل ۵ گروه اقدام نماید که دو گروه باید در سال اول محقق شود.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت تحت پوشش هر گروه در طول اجرای طرح بین ۳ تا ۵ هزار خواهد بود، گفت: برای هر تیم منطقه جغرافیایی مشخص از نظر وسعت و تراکم جمعیتی روی نقشه استان مشخص شود و بر اساس نیاز‌های تخصصی از پزشکان متخصص در برخی از اعزام‌ها استفاده می‌شود.

رئیس بسیج جامعه پزشکی خراسان رضوی بیان کرد: محوریت اعزام گروه‌ها با اولویت بسیج و مساجد است و پیش بینی می‌شود تا پایان سال حداقل ۲۵ تیم پزشکی در مناقط محروم استقرار یابند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها