حجت الاسلام پژمانفر:

جهان اسلام می‌تواند با جریان گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) مدیریت شود نه جریان غرب و شرق

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با جریان غرب و شرق نمی‌توان جهان اسلام را مدیریت کرد بلکه جهان اسلام می‌تواند تنها با جریان گفتمان اسلام ناب محمدی(ص) مدیریت شود.
کد خبر: ۸۹۵۷۱۴۲
|
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی؛ حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر نماینده مردم مشهد در مراسم هشتادمین سالروز شهادت شهید آیت الله سید حسن مدرس (ره) که قبل از خطبه‌های نماز جمعه در سالن اجتماعات زیارتگاه برگزار شد، اظهار کرد: شهید مدرس (ره) اسوه گفتمان اسلام ناب محمدی (ص) در دوران خفقان ستم شاهی پهلوی اول بود که در مقابله با استبداد ایستادگی و مقاومت کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: شهید مدرس (ره) که از دور دوم وارد مجلس شورای ملی شد تا انتهای مسیر مقاومت خود بر چند مسأله تأکید داشت و مهمترین آن این بود که جهان اسلام می‌تواند با جریان گفتمان اسلام ناب مدیریت شود.

وی بیان داشت: این شهید معقتد بود ما می‌توانیم بر اساس ظرفیت اسلام دنیا را اداره کنیم؛ چرا که اسلام یک دین فردی نیست اگر چه در حوزه فردی انسان هم تکالیفی دارد؛ اما اسلام یک جریان گفتمانی است.

حجت‌الاسلام پژمان فر افزود: همین جریانی است که امروز به واسطه انقلاب اسلامی موج گسترده بیداری اسلامی را در دنیا ایجاد کرده و جریان حاکم بر دنیا که روز به روز توسعه پیدا می‌کند جریان گفتمان اسلام ناب است.

وی ابراز کرد: امروز اسلام ستیزی و شیعه ستیزی به شدت در دستور کار استعمار است و این بخاطر موفقیت‌های جریان گفتمان اسلامی در جهان است که توانسته در همه جهان رسوخ کند و مسلمانان به صورت‌های مختلف تجمع می‌کنند که یکی از این اجتماعات بزرگ به عنوان نمونه اجتماع عظیم اربعین است که از اقصی نقاط دنیا بیش از ۳۰ میلیون جمعیت در کنار هم حضور پیدا می‌کنند.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی گفت: شهید مدرس (ره) اعتقاد داشت که اسلام یک جریان اجتماعی است و نظامی که بخواهد سعادتمند شود باید زیر چتر اسلام باشد.

وی ادامه داد: وقتی که از شهید مدرس (ره) می‌پرسند چرا از جریان‌های دیگر استفاده نمی‌کنید در پاسخ می‌فرماید: ما از افکار غربی‌ها و برخی دانشمندان غربی تبعیت نمی‌کنیم، چون افکار حضرت محمد بن عبدالله (ص) را برای نظم اجتماع و نظم دنیا بهتر می‌دانیم؛ سخنی که شهید در بیش از ۱۰۰ سال قبل فرمودند.

حجت‌الاسلام پژمان فر با بیان اینکه افق باور شهید مدرس (ره) این بود که اسلام تنها راه و مسیری است که می‌تواند انسان‌ها را از بن بست‌ها نجات دهد ابراز کرد: شهید دیانت را از سیاست جدا نمی‌کرد؛ اما استکبار از صدر اسلام با این موضوع مخالفت کرده است و مسائل اجتماعی را در این مسیر قرار داده؛ اما شهید مدرس در برابر ظلم استکبار ایستاد و مقاومت کرد.

وی گفت: از سخنان شهید مدرس است که می‌گوید من بسیار تأمل کردم که چرا جوامع اسلامی با وجود تمدنی غنی با مشکلات مواجه هستند و گاهی عقب افتادگی دارند و علت را در این دیدم که ما، بین دیانت و سیاست و به عبارتی بین دیانت و حاکمیت فاصله انداختیم و این دو را از هم جدا کردیم؛ اما مستکبران با اینکه شعار جدایی دین از سیاست را سر می‌دهند در عمل به جدایی ناپذیری این دو پایبند هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: یکی از فرماندهان نظامی رضاخان قلدر به منزل شهید مدرس رفته و در آن زمان مبلغ ۱۰۰ هزار تومان برای شهید آورده بود (که شما حساب کنید در آن زمان این مبلغ پول چقدر مبلغ زیادی بود و می‌شد که چه کار‌هایی با آن پول کرد!) با این هدف که مدرس تنها حوزه دینی مردم را فعال کند و وارد حوزه‌ی مسائل سیاسی و حکومتی نشود.

وی ادامه داد: شهید مدرس (ره) عصبانی شده و فریاد زده بود شما فکر می‌کنید سیاست مااز دیانت ما جدا است؟! من تا پای جان در دفاع از اعتقادات و باور‌های اسلامی ایستاده‌ام و چنانچه این پول را با خود نبرید تمام آن را در مسیر مبارزه با رضاخان هزینه می‌کنم که آن فرمانده نظامی از این موضوع می‌ترسد و پول را به رضاخان برمی‌گرداند.

حجت‌الاسلام پژمان فر ابراز کرد: امروز هم دشمنان ما به بهانه‌ی این که حوزه دینی نباید با حوزه سیاسی همراه باشد تلاش می‌کنند که فضای ناسالمی در جامعه ما ایجاد کنند که ما باید هوشیار باشیم.

وی گفت: شهید مدرس بسیار خوش فکر بود و زبان گویایی برای بیان حقایق داشتند و تأکید داشت که جامعه‌ی دینی نه تنها باید بصیرت داشته باشد و اجازه رصد به دشمن ندهد، بلکه باید در مقابله با دشمن خودش را تقویت و قدرتمند کند و این از ویژگی‌های شهید مدرس بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: همه آحاد مردم مسئولیت دارند در مقابل اتفاقاتی که در پیرامونشان می‌افتد بی‌تفاوت نباشند؛ چرا که امر به معروف و نهی از منکر از وظایفی است که بر عهده ما گذاشته شده است و احدی از این قانون مستثنی نیست از رئیس جمهور و رئیس مجلس و سران قوا گرفته تا مابقی آحاد مردم می‌توانند امربه معروف نهی از منکر کنند؛ چر اکه دین ما دین حیات و حضور در مسائل اجتماعی است.

وی با بیان اینکه شهید مدرس (ره) شخصیتی صاحب نظر بود و در تاریخ و اقتصاد هم نظریات بسیار مفیدی داشت، ابراز داشت: به فرمود: ه‌ی شهید مدرس (ره) جامعه‌ای که از لحاظ اقتصادی توانمندی نداشته باشد نمی‌تواند پیشرفت کند و باید از نظر اقتصادی مستقل باشد.

حجت‌الاسلام پژمان فر بیان کرد: به اعتقاد شهید مدرس (ره) بیش از صد سال قبل گفته بود که مالیات باید سازنده باشد و سازندگی ایجاد کند و به عبارتی جهت اصلاح رفتار مالیات مشخص شود و تنها به عنوان اینکه برای دولت درآمد داشته باشد درست نیست.

وی یادآور شد: ما در اوایل انقلاب بزرگترین تهدید‌ها را به فرصت تبدیل کردیم و امروز هم مقام معظم رهبری در مقابل تحریم‌های دشمن تأکید به اقتصاد مقاومتی دارند و باید با همراهی و کمک مردم این مسیر را طی کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها