نهضت مطالبه‌گری بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان از نمایندگان:

می‌دانستم استیضاح آخوندی در حادثه قطار به جایی نمی‌رسد؛ امضا نکردم!/ دانشجو نباید از دولت و مجلس انتظار ایجاد کار داشته باشد!

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در برنامه نهضت مطالبه‌گری در دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: سوال مجلس از وزرا و رئیس جمهور، وقت تلف کردن است!
کد خبر: ۸۹۵۷۸۴۳
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج دانشجویی آذربایجان شرقی ، شهاب الدین بی مقدار، نماینده اصلاح طلب مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در محل دانشگاه شهید مدنی آذربایجان پاسخگوی سئوالات دانشجویان شد.

در این برنامه که به عنوان اولین برنامه از سلسله برنامه های نهضت مطالبه گری بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان اجرا شد شهاب الدین بی مقدار گفت: اقتصاد را باید در اختیار مردم گذاشت و نباید در انتظار دولت نشست؛ چون دولت از اشتغال زایی مبرا شده و قرار است دولت هدایت گر و حمایت گر باشد فقط و مردم خودشان کار آفرینی کنند.
 
این نماینده مجلس ادامه داد: در ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی، زیر کلمات مردم و صادرات خط کشیده شده است؛ یعنی نیت رهبری این است که مردم بیایند وسط و منتظر دولت نباشند.
 
در بودجه جایی برای مسکن اجتماعی اختصاص داده نشده است/ سوال مجلس از وزرا و رئیس جمهور، وقت تلف کردن است!
 
عضو کمیسون شوراهای مجلس شورای اسلامی در خصوص علت اینکه چرا مسکن اجتماعی اجرا نشده است، تصریح کرد: در بودجه جایی برای مسکن اجتماعی اختصاص داده نشده است.
 
وی همچنین در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا تا کنون طرح استیضاح یا سوال از وزرا و یا رئیس جمهور را امضا کرده است یا نه، گفت: من معتقد هستم باید سوالات در سطح کلی در مجلس مطرح شود؛ چون بدلیل زیاد بودن تعداد سوالات و زمانی که طول می کشد تا نوبت سوال برسد و در صحن مجلس مطرح شود و در اکثر سئوالات هم وضعیت به نفع وزرا پیش می رود و در واقع فقط وقت مجلس تلف می شود.

photo_۲۰۱۷-۱۱-۲۶_۰۳-۱۹-۵۰.jpg
 
می دانستم استیضاح آخوندی در حادثه قطار به جایی نمی رسد؛ امضا نکردم
 
بی مقدار در مورد عدم امضای طرح استیضاح وزیر راه در حادثه تلخ قطار تبریز مشهد گفت: بنده به دلیل اینکه می دانستم استیضاح به جایی نمی رسد و معتقد هستم که قرار نیست با یک حادثه ای کشور را به هم ریخت، استیضاح را امضا نکردم. این عملکرد وزیر در کل کشور مهم است و اینطور نیست که چون ما از یک وزیر خوشمان نمی آید، بخاطر یک اتفاق وزیر را استیضاح بکنیم.
 
اصلا حقوق نجومی نداریم
 
بیمقدار همچنین در مورد حقوق های نجومی و اختلاس ها، اذعان داشت: ما اصلا حقوق نجومی نداریم و طبق مصوبه ای که مجلس و دولت  و دیوان محاسبات هم تأیید کرد، همه پول ها برگردانده شدند؛ ان شاءالله که شرکت های هلدینگ بخش خصوصی ایجاد بکنیم وآن ها حقوق های میلیونی بدهند تا اقتصاد مملکت بچرخد!
 
این نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی با رد هرگونه حرف و حدیث در مورد حقوق های نجومی گفت: این ها همه حرفهایی هستند که برخی مطرح می کنند و ما الان همگی به وحدت نیاز داریم. نباید همدیگر را تخریب کنیم و وحدت را برهم بزنیم. اگر کسی از فساد اطلاع و مدرکی دارد، رسانه ای کردن این مدرک تنها راه پیگیری نیست و باید از مسیر و راه خودش پی گیری بکند.
 
بسیجی بودن با اصلاح طلب بودن هیچ مغایرتی ندارد/ اصلاحات مهمترین هدف امام بود
 
بی مقدار در پاسخ به سئوالی در خصوص  بسیجی بودن اظهار داشت: بسیجی بودن با اصلاح طلب بودن هیچ مغایرتی ندارد. بنده از همان اوایل انقلاب سرباز امام خمینی بودم و از جان گذاشتم و جنگیدم و در پرونده ام حکم اعدامم را نوشته بودند؛ بنده جنگیدم و انقلاب پیروز شد و بعد از انقلاب هم جزو نیروهای انقلابی بودم که جهاد سازندگی را بنا گذاشتم.
 
وی ادامه داد: من بر این باور هستم که بزرگترین و مهمترین هدفی که امام داشت، اصلاحات بود و انقلابی هم که کرد به روش اصلاحی بود نه به روش خشونت و جنگ؛ و من اصلاح طلب هستم و به اصلاح طلب بودنم افتخار می کنم؛ بسیجی هم هستم؛ چون انقلاب و وطنم را دوست دارم.
 
دانشجو نباید از دولت و مجلس انتظار ایجاد کار داشته باشد
 
این نماینده در پاسخ به سئوالی در مورد ایجاد شغل برای جوانان و دانشجویان فارغ التحصیل گفت: شما باید در کنار درس خواندن تخصص هم داشته باشید و این انتظار را از دولت و مجلس نداشته باشید که برای شما کار ایجاد بکند مخصوصا در آذربایجان شرقی ممکن نیست؛ چون که دولت فقط در نفت و گاز و مخابرات و خطوط انتقال اصلی برق سرمایه گذاری می کند و در بقیه حوزه ها سرمایه گذاری نمی کند، پس باید به فکر خودمان باشیم!
 
باید در طرح بیمه سلامت تجدید نظر شود
 
یکی دیگر از دانشجویان با اشاره به سخنان به بی مقدار در مورد نبود بودجه برای حوزه سلامت گفت: می توانید از کارانه پزشکان کم کنید و وقتی که این مقدار از بودجه به کارانه پزشکان اختصاص می یابد، حتما به بیمه سلامت چیزی باقی نمی ماند.
 
بی مقدار افزود: باید در این طرح ها تجدید نظر شود و قرار هست برای بودجه سال بعد اضافه شود و همجنین عملیاتی کردن بودجه هم به این مشکل سر و سامان خواهد داد.
 
وی در مورد تعرفه های پزشکی هم گفت: متاسفانه ما مدیریت و تنظیم این تعرفه ها را دست کسانی می دهیم که خودشان ذی نفع هستند و باید این تعرفه در جاهای دیگر و به شکل دیگری تعریف شود.
 
عدالت در این مملکت فقط یک کلمه است/ مجلس فعلی ما به کارهای اصلی و اساسی کشور نمی پردازد
 
بی مقدار در پاسخ به سئوال دیگری از دانشجویان در مورد رسیدگی به بحث حاشیه نشینی و اینکه عدالت فدای توسعه می شود، گفت: عدالت در این مملکت فقط یک کلمه است که من هم به دنبال این کلمه هستم.
 
بی مقدار در واکنش به اظهارت یکی از دانشجویان در خصوص خوی استکباری برخی مسئولان، ابراز داشت: یکی از این دردهای من همین لابی گری ها و پارتی بازی هاست و من اصلا این روش را قبول نمی کنم و این حرف های شما درست است و من به شما حق می دهم و می گویم که مجلس فعلی ما به کارهای اصلی و اساسی کشور نمی پردازد و ما نمایندگان از مشاوران درستی استفاده کنیم.

انتهای پیام//
ارسال نظرات