مراسم معارفه مسئولان جدید بسیج دانشجویی دانشگاه رجاء قزوین؛

فرهنگ نماز جماعت باید در دانشگاه‌ها نهادینه شود

رئیس دانشگاه رجاء قزوین یکی از مهمترین کارهای فرهنگی دانشگاه را رونق نماز جماعت عنوان کرد و گفت: نماز جماعت به‌عنوان بزرگترین فریضه فرهنگی در دانشگاه باید از طریق ابزار بسیج شکل بگیرد و نهادینه شود.
کد خبر: ۸۹۵۷۸۵۸
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۸

به گزارش سرویس بسیج دانشجویی خبرگزاری بسیج،  آرش حاجی کریمی رئیس دانشگاه رجاء قزوین در مراسم تکریم و معارفه مسئولان بسیج دانشجویی خواهر و برادر این دانشگاه که با حضور حجت‌الاسلام سمیعی معاونت فرهنگی دانشگاه، حجت‌الاسلام شعبان تقی‌خانی نماینده ولی فقیه در ناحیه بسیج دانشجویی استان، مهدی برزگر مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان به همراه جمعی از مسئولین معاونت‌های ناحیه بسیج دانشجویی استان که بعد از ظهر دیروز در دانشگاه رجاء قزوین برگزار شد، اظهار کرد: فرهنگ دو قسمت دارد فرد به اضافه هنگ. یعنی در یک خطی بایستیم و افراد را دنیال خود بکشانیم.

وی افزود: ما باید به دنبال بهبود باشیم و خودمان را ارتقاء و در جهت مثبت رشد دهیم. فریضه نماز جماعت باید جدی گرفته و از آن غافل نشویم چرا که این فریضه آنقدر مهم است که سرور و سالار شهیدان در وسط معرکه جنگ نماز اول وقت و جماعت را برپا می‌دارند.

رئیس دانشگاه رجاء قزوین با اشاره به آیه شریفه یدالله مع الجماعت بیان کرد: ثواب و برگزاری نماز جماعت به قدری بالاست که امیرالمومنین علی(ع) می‌فرماید نماز جماعت را برپا کنید ولو دو نفر باشید.

حاجی کریمی یکی از مهمترین کارهای فرهنگی دانشگاه را رونق نماز جماعت عنوان کرد و گفت: نماز جماعت به‌عنوان بزرگترین فریضه فرهنگی در دانشگاه باید از طریق ابزار بسیج شکل بگیرد و به وجود آید.

وی تبیین کرد: مطابق یک مکانیزم کاملا مشخص برنامه های فرهنگی کاملا رصد می‌شود و ما یک شعار تحت عنوان "هر روز یک کار فرهنگی"، اگر 250 روز کاری داشته باشیم می‌شود 250کار فرهنگی، که باید به آن جامه عمل بپوشانیم.

این مسئول با بیان اینکه کارهای فرهنگی باید به صورت ریشه ای و عمیق صورت گیرد نه نمادین گفت: وقتی ما برنامه‌های متنوع و تاثیرگذاری داشته باشیم مطمئنا مخاطب سراغ ما خواهد آمد.

حاجی کریمی با تاکید بر اینکه احترام به والدین نباید نادیده گرفته شود مطرح کرد: یکی از مولفه‌های اصلی ما این است که به دانشجو مفاهیم اصلی دین خود را انتقال دهیم.

وی با اشاره بر اینکه شیعه واقعی باید از مکتب الهی دفاع کند تصریح کرد: شیعه شناسنامه‌ای فایده ندارد وقتی ما تمام زوایای شیعه بودن خود را یاد گرفتیم و به دیگران انتقال دادیم آن وقت می‌توان گفت شیعه هستیم.

رئیس دانشگاه رجاء قزوین تاکید کرد: اگر ما می‌خواهیم حرمت خون شهدا و مدافعان حرم را حفظ کنیم باید رسالت اصلی خودمان را به طور احسن انجام دهیم.

حاجی کریمی خاطرنشان کرد: ما باید با نهایت ظرفیت و توان مضاعف در زمینه‌ی علمی، فرهنگی و... کار کنیم چرا که این وعده خداست اگر ما نهایت تلاش خود را کردیم خداوند برکات و رحمتش را شامل حال ما خواهد کرد.

وی مهمترین شاخصه دانشجوی ممتاز و بصیر را یک دانشجوی فرهنگی و جهادی عنوان و مکتبی و مردمی بودن و انجام کار برای رضای خدا را از مولفه‌های یک بسیجی مطرح کرد.

شایان ذکر است در پایان این مراسم از زحمات فرید قاسمی و زهرا یوسفی مسئولان سابق بسیج دانشجویی تقدیر و ایمان سیاهکالی مرادی و الهام بیگدلی به عنوان مسئولان جدید بسیج دانشجویی این دانشگاه معرفی شدند.

ارسال نظرات