امام جمعه اهل سنت مسجد جامع مهرآباد:

شیعه و سنی با حفظ وحدت خطراتی که جهان اسلام را تهدید می‌کند را خنثی کنند

امام جمعه اهل سنت مسجد جامع مهرآباد تاکید کرد: شیعه وسنی در کنار هم و با حفظ وحدت خطراتی که جهان اسلام را تهدید می‌کند، خنثی کنند.
کد خبر: ۸۹۵۸۱۸۴
|
۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، مولانا فاضل حسن ضمن تبریک هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر اکرم(ص) با اشاره به سخن مقام معظم رهبری، به شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی اشاره داشت و گفت: این دو نشات گرفته از مکتب غرب و علیه امت اسلامی رسوخ کرده است و بیزاری زننده‌ای در جامعه رواج دارد باید این‌ها را ریشه یابی نماییم که علت کجاست.
 
وی ابراز داشت: برای شیعه و سنی واقعی بین صحابه پیغمبر(ص) و اهل بیت پیغمبر(ص) تفاوتی نیست و آن‌ها فقط از یک فرق می‌باشند. آن‌ها نزدیکان و ثلاله پاک رسول اکرم(ص) هستند.
 
امام جمعه اهل سنت مسجد جامع مهرآباد ابراز داشت: بین شیعه و سنی مشترکات بسیاری وجود دارد.
 
وی به حدیث ثقلین اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) فرمودند این دو شی گرانبها را در میان شما می‌گذارم؛ اول کتاب خدا که در سعادت شما خیلی موثر خواهد بود، دوم اهل بیتم که ایشان منظور از اهل بیت، خاندان پیامبر(ص) و نوه‌های ایشان هستند.
 
امام جمعه اهل تسنن در پایان متذکر شد: جهان اسلام با چالش‌های زیادی روبرو می‌باشد و از هر طرف مخصوصا کشور عزیزمان ایران مورد تهدید است لازم است که شیعه وسنی در کنار هم با حفظ وحدت این خطر‌ها را خنثی نماییم.

در ادامه حجت الاسلام لطفیان، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی استان خراسان رضوی ضمن تبریک به مناسبت هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبراکرم(ص) گفت: خداوند وجود پیغمبر(ص) را از بهترین منابع وجود آدم استخراج نمود .
 
وی افزود: پیامبر(ص) با دوری از افراط و تفریط در میان امت رفتار می‌کردند و نیت ایشان رشد و تعالی و پیشرفت بود و این همان چیزی است که امت اسلامی به آن نیاز دارد.
 
حجت الاسلام لطفیان در بخش دیگری از سخنانش افزود: انچه امت اسلامی به آن نیاز دارند تعابیر امیرالمومنین(ع) در شان پیامبر اکرم(ص) است. سیره امت اسلامی باید بر مبنای دوری از افراط وتفریط باشد و رویش وحدت در جامعه بر اساس اقتصاد و میانه روی امکان پذیر می‌باشد و خلاف این باعث پسرفت خواهد شد و در بستر وحدت است که سخن حق از باطل تشخیس داده می‌شود و در بستر اختلاف وتفرقه است که سخن حق و باطل منضوک می‌شود و اختاپوستی مثل داعش بنام جبهه تکفیر بر پیکر امت اسلامی زاده می‌شود.
 
مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی در پایان اشاره داشت: ما باید دقت کنیم که سخن گفتن ما  به گونه‌ای باشد که باعث تفرقه وکدورت در بین امت اسلامی نگردد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار