آیت الله علم الهدی در نشست صمیمی با دانشجویان:

روز دانشجو نماد ایثار در حفظ خط استقلال کشور است/ اردو‌های جهادی بسیج نمونه بارز نگرش درو‌ن‌گرا است

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی روز دانشجو را نماد شهامت، مردانگی و ایثار در خط حفظ استقلال در کشور دانست.
کد خبر: ۸۹۵۹۱۳۹
|
۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر امروز در نشست صمیمی با دانشجویان در دانشکده پزشکی مشهد که به مناسبت روز دانشجو برگزار شد، اظهار داشت: روز دانشجو نماد شهامت، مردانگی و ایثار در خط حفظ استقلال در جامعه و کشور ما است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی به دو بینش حاکم بر کشورمان اشاره کرد و گفت: در کشور ما دو بینش درون‌گرا و برون‌گرا وجود دارد.

وی ادامه داد: بینشی که نگاهش به درون است، معتقد است که همه مشکلات با تکیه بر داشته‌های خودمان حل می‌شود و در حقیقت این بینش، بینش ابتکاری و موفقی است، اما نگاه به بیرون چشمش را به دروازه‌های غرب دوخته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری به نمونه تاریخی نگاه و بینش برون‌گرا اشاره کرد و گفت: از روزی که در زمان قاجار سیاستمداران چشمشان به مدرنیته دوخته شده بود و اروپا را نقطه الگویی در توسعه و پیشرفت دیدند جز ضرر و زیان و سختی و کشتار بی‌رحمانه چیزی ندیدم.

علم الهدی اردو‌های جهادی را نمونه بارز نگرش درو‌ن‌گرا دانست و گفت: اردوی جهادی مانور داشته‌های جامعه ما در داخل در مقابل عناصری است که به بیرون چشم دارند.

وی در بخش دیگر سخنان خودبه حضوربیش از پیش حوزه در دانشگاه تاکید کرد و افزود: دانشگاه در دارد و باید از در وارد دانشگاه شد و اگر بخواهیم حضور حوزه علمیه را در دانشگاه افزایش دهیم باید بسترسازی کنیم.

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: باید دو ویژگی تظاهر اندیشه‌ها و پرسشگری دانشگاه و دانشجویان پررنگ شود.

وی عنوان داشت: اگر دانشگاه راکد شود خودبه خود جامعه راکد خواهد شد و در نهایت از جامعه انقلابی محروم خواهیم شد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه دانشجو باید نسبت به جریانات کشور اگاه باشد و آن را تحلیل کند به حضور دانشجویان به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه اشاره کرد.

وی ضرورت هنر در دین را به اندازه ضرورت علم عنوان کرد و گفت: اگر هنر در استخدام ابتذال باشد بزرگترین ظلم را در حق هنر کرده‌ایم اما اگر هنر در راه توسعه دین قدم بردارد انقدر تاثیرگذار خواهد بود که صدها سخنرانی نمی‌تواند ان کار را انجام دهد.
 
آیت الله علم الهدی گفت: حرم مطهر رضوی با موسیقی مناسبتی ندارد. نوازندگی عمومی و اجرای کنسرت محرک آسیب‌های اجتماعی و احساسات است.
 
وی در پایان گفت: هنر نباید در خدمت ابتذال باشد که جامعه را دچار انحرافات و اسیب‌های اجتماعی کند و می توان کنسرت بدون حاشیه برگزار کرد مشروط بر اینکه روی آن مطالعه شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها