نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی:

مهاجرت از روستاها باعث گسترش حاشیه نشینی در شهرها می‌شود

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: مهاجرت از روستا‌ها باعث گسترش حاشیه نشینی در شهر‌ها می‌شود که تبعات منفی را به دنبال خواهد داشت.
کد خبر: ۸۹۵۹۹۶۲
|
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۸:۱۳
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حمید گرمابی اظهار داشت: جوانان تحصیل کرده در روستا‌ها فراوان هستند که مشکل اشتغال دارند و دولت تسهیلات مناسبی برای اشتغال روستایی در نظر گرفته که یک نمونه‌ی آن تخصیص تسهیلات ۱۱ هزار میلیارد تومانی با بهره کم است که آیین‌نامه اجرایی آن به فرمانداری‌ها و بانک‌ها ارسال شده و جوانان می‌توانند علاوه بر اشتغال خودشان، کارآفرین هم باشند.

وی افزود: یکی از نتایج مهاجرت از روستاها، گسترش حاشیه‌نشینی در شهر‌ها بوده که تبعات منفی دارد و کمبود آب نیز این وضعیت را بحرانی‌تر ساخته است.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی گفت: اخیراً با کنتور‌هایی که بر روی چاه‌های عمیق تعبیه شده، میزان استفاده از چاه در طول سال مشخص می‌شود. باید مصرف بهینه و اتخاذ شیوه صرفه‌جویانه آب و استفاده از روش‌های نوین آبیاری مورد توجه قرار گیرد که دولت نیز پرداخت ۸۵ درصدی هزینه آن را بر عهده گرفته و. این مهم شامل زمین‌ها تا وسعت ۳ هکتار نیز می‌شود.

وی ادامه داد: تبصره ۱۸۰، درصدی از هزینه‌کرد بودجه کشور را در اختیار نمایندگان گذاشته بود، ولی مدت‌ها است این تخصیص لغو شده و بودجه اختیاری در دست نماینده وجود ندارد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها