خبرهای داغ:

برگزاری مراسم جشن عبادت دختران مکلف منطقه بیارجمند+تصاویر

به همت معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش بیارجمند، مراسم جشن عبادت دختران مکلف منطقه برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۰۱۹۴
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، به همت معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش بیارجمند، مراسم جشن تکلیف ۳۹ نفر از دانش آموزان مکلف دختر منطقه با حضور امام جمعه، رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، امام جماعت مدارس بیارجمند و تنی چند از مسئولین محلی و اعضای شورای اسلامی شهر بیارجمند در محل نمازخانه دانش آموز شهید موسوی برگزار شد.
در این مراسم باشکوه که مادران دانش آموزان مکلف نیز حضور داشتند، علیرضا احمدی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه بیارجمند ضمن تبریک سالروز میلاد رسول مکرم اسلام اظهار کرد: امروز پر شکوه‌ترین و خاطره انگیزترین روز زندگی شما دانش آموزان عزیز است.
وی افزود: دو فرشته مهربان از طرف خداوند متعال مراقب شما عزیزان هستند و پرونده‌ای بنام شما نزد خداوند متعال گشوده می‌شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش بیارجمند، بلوغ، عقل، قدرت و علم را از شرایط تکلیف در دین اسلام معرفی و تصریح کرد: زمانی مکلف قدرت جسمی پیدا می‌کند که واجبات را انجام دهد، عقلی سلیم پیدا می‌کند که خوب و بد را از هم باز شناسد، علم مطالعه در خصوص احکام الهی را بدست می‌آورد و سن او بالغ شدنش را نشان می‌دهد و امروز شما دانش اموزان عزیز به سنی رسیده اید که خالق سبحان لیاقت عبادت کردنش را به شما هدیه کرده که باید برای گرفتن این هدیه آسمانی شکرگزار باشید.
وی ادامه داد: جشن عبادت به خودی خود زیبا، باشکوه و به یاد ماندنی است، اما همزمان شدن این جشن با روز میلاد پیامبر اکرم و درمکان مقدسی که مزین بنام شهید دانش آموز شهید موسوی است، بر شکوه و عزت این جشن افزوده و خوشا بحال شما دانش اموزان عزیز که در چنین روزی و در چنین مکانی مکلف می‌شوید.
احمدی اضافه کرد: این‌ها همه نشانه آن است که خداوند شما را دوست دارد و مشتاق عبادت و بندگی و دوستی شما عزیزان دانش آموزاست.
در ادامه این مراسم حجه الاسلام احمدی امام جمعه بیارجمند و حجه الاسلام کریمی امام جماعت مدارس بیارجمند نیز طی سخنانی به آموزش احکام وضو و نماز برای دانش آموزان پرداختند.
اجرای برنامه‌های زیبا، سرود‌های محلی، دکلمه، قرائت سوگند نامه، گرفتن عکس‌های یادگاری از دیگر برنامه‌های زیبای این مراسم باشکوه بود.
در پایان مراسم، دانش آموزان اولین نماز خود را به جماعت، به امامت حجه الاسلام عباس نژاد اقامه کردند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها