مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردبیل گفت: دو شاخصه مهم شهدا استکبار ستیزی و ولایتمداری است.
کد خبر: ۸۹۶۰۳۵۲
|
۱۹ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵

استکبار ستیزی و ولایتمداری دو شاخصه مهم شهدا است 

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت الاسلام حسین نوری قبل از ظهر امروز در یادواره شهدای بسیج کارمندی شهرستان اردبیل با محوریت شهید"حسن جوری" که در امامزاده صدرالدین این شهر برگزار شد گفت: یادواره های شهدا مجالس ترحیم نیستند که بیاییم فاتحه ای خوانده شود و مجلس را ترک کنیم، برگزاری مراسم های یادواره شهدا یک پیام خاصی به جامعه امروزی و نسل امروزی دارد که با برگزاری این مراسمات می توان پیام شهدا، فرهنگ شهادت و ایثار را ترویج داد.

وی گفت: انسان در مقابل روح خویش مسئول است چرا که در مقابل جسم خود مسئول است  و شهدای والامقام در مقابل روح پاکشان به مسئولیت خطیری که داشتند عمل نمودند.

نوری بیان کرد: انسان وقتی روحش بزرگ می شود جسمش به زحمت خواهد افتاد همانگونه که که شهدا روح بزرگی داشتند حاظر شدند جسم و جانشان از بین برود ولی نگذارند نام اسلام و جمهوری اسلامی ایران لکه دار شود و امروز مسؤولین ما باید در مقابل مردم و وظایفی که به آنها محول شده است روح بزرگ داشته باشند تا آسیبی به نظام زده نشود.

وی افزود: شهدا مسؤولیت در قبال روح و عزت و آخرت در دنیا را فراهم کردند و مسؤولیت دینی ، اجتماعی، سیاسی یکی از مسؤولیت های مهم شهیدان بود که به خوبی به آن عمل کردند.

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه اردبیل با بیان اینکه شهدا به تمام مسئولیت ها عمل کرده اند اظهار داشت: استکبار ستیزی یکی از شاخصه های مهم شهدا است و آنها مقابل کفر ایستاند و امروز شاهد این هستیم که بعضی ها می گویند چرا مرگ بر آمریکا؟ مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر استکبار، و مرگ بر روحیه تفرعن آن دسته از افرادی که با گفتن مرگ بر دشمنان نظام و اسلام مشکل دارند آنها با اصل دین و قرآن و لایت مشکل دارند و پرچم روشن فرکری را الم کرده اند.

نوری خاطر نشان کرد: دنیا بداند اگر ما امروز مرگ بر آمریکا می گوییم به خاطر آن است که پنجاه کشور را مورد تسخیر خود قرار داده  و جنگ و غارت به راه انداخته است و قضیه اعلان پایتخت قدس چهره پلید آمریکا را به جهان نشان داد.

وی گفت: آمریکا در مقابل جبهه مقاومت به زانو در آمده است و با به صحنه آوردن داعش هم نتوانست نتیجه ای بدست آورد، قدم در استقلال کردستان برداشت و خیلی کارهایی که میخواست خاورمیانه و در راس آن نظام جمهوری اسلامی را براندازی کند ولی نتیجه نگرفت و شکست خورد.

نوری ادامه داد: آمریکا و استکبار امروز با معرفی کردن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل می خواهد در مقابل پیروزی جبهه مقاومت ایستادگی کند ولی کور خوانده اند چرا که شهدا به ما آموخته اندبا استکبار ستیزی و استقامت می توانیم نتیجه بگیریم.

وی گفت: شاخصه بعدی شهدا ولایتمداری است که امروز مشکل اصلی کشور گاها ولایتمداری است و هر موقع احساس ذلت و ضعف در کشور داشته ایم به خاطر این است که از ولایت دور بوده ایم.

ارسال نظرات