خبرهای داغ:
استاندار قزوین تاکید کرد:

نقش سازمان های مردم نهاد در کاهش معلولیت

زاهدی بیان کرد: از آنجایی که بخشی از معلولیت ها به دلیل ناآگاهی افراد و گاها سنت های اشتباه در امر ازدواج است، سازمان های مردم نهاد قادر هستند در عرصه اطلاع رسانی، افراد جامعه را در بحث علل معلولیت ها آگاه کرده و از میزان معلولیت ها بکاهند.
کد خبر: ۸۹۶۰۷۳۱
|
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج قزوین٬ استاندار قزوین در بازدید از دو مرکز توانبخشی معلولان ذهنی هستی و مرکز نگهداری بانوان سالمند و تحت مراقبت (جهان دیدگان) که به مناسبت روز جهانی معلولان انجام شد، بر توجه بیشتر دستگاه های متولی برای ارتقا و تقویت جایگاه بهزیستی تاکید کرد.
عبدالمحمد زاهدی در این بازدید که علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی استان، فرامرز مرادی سرپرست معاونت سیاسی و امنیتی استاندار، تنی چند از مدیران کل استانداری و مسئولان اداره کل بهزیستی حضور داشتند، نقش سازمان های مردم نهاد را در کاهش میزان معلولیت ها بسیار مهم دانست.
وی با تبریک این روز و قدردانی از تلاش های کارکنان این مراکز گفت: از آنجایی که بخشی از معلولیت ها به دلیل ناآگاهی افراد و گاها سنت های اشتباه در امر ازدواج است، سازمان های مردم نهاد قادر هستند در عرصه اطلاع رسانی، افراد جامعه را در بحث علل معلولیت ها آگاه کرده و از میزان معلولیت ها بکاهند.
استاندار قزوین اظهار کرد: آگاه سازی خانواده ها در خصوص ازدواج فامیلی و نقش آن در بروز اغلب معلولیت ها بسیار مهم بوده و باید برای رفع این مشکل تدابیر مهمی اندیشید تا شاهد تولد فرزند معلول حاصل از ازدواج فامیلی در جامعه نباشیم.
زاهدی ضمن اشاره به مساعد نبودن وضعیت برخی مراکز نگهداری معلولان در استان افزود: اغلب مراکز نگهداری معلولان٬ از مراکز مسکونی تغییر کاربری داده و به مراکز نگهدازی تبدیل شده اند و دارای امکانات مناسب جهت نگهداری از معلولان نیستند.
وی تصریح کرد: به دلیل همجواری این مراکز با مناطق مسکونی٬ نارضایتی سکنه را به دنبال داشته و باعث شده واحدهای همجوار دچار مشکل شوند.
استاندار قزوین ادامه داد: با توجه به این که اعتبارات جاری٬ قبلا توسط شورای برنامه ریزی تصمیم گیری شده، نمی توان اقدامی انجام داد ولی تلاش ما بر این است که در سال آینده با برنامه هایی که مدیریت بهزیستی استان رائه می دهد، بتوانیم با این اداره کل تعامل بیشتری داشته و برای کارکنان مراکز خصوصی هم تسهیلاتی در نظر بگیریم.
گفتنی است در این بازدید در خصوص پیشنهاد مدیرکل بهزیستی استان برای تخصیص اعتبار در کارگروه اشتغال استان جهت تجهیز مراکز این مجموعه قول های مساعدی داده شد.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها