سید ساجد یعقوبی
رئیس بسیج ورزشکاران استان اردبیل:
رئیس بسیج ورزشکاران استان اردبیل گفت: با وجود بداخلاقی‌های مختلف، فضاهای مجازی در حال حاضر بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی محسوب می‌شوند .
کد خبر: ۸۹۶۱۴۷۳
|
۲۱ آذر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۰

فضای مجازی بزرگترین آسیب برای جامعه است

محمدجواد بیدار امروز در سومین جلسه شورای قشر بسیج ورزشکاران استان اردبیل اظهار داشت: به دنبال نبود فرهنگ صحیح و استفاده درست از فضاهای مجازی و نداشتن برنامه‌های راهبردی در این خصوص شاهد بی‌احترامی و بداخلاقی در این فضاها هستیم.

وی بیان کرد: با وجود بداخلاقی‌های مختلف، فضاهای مجازی در حال حاضر بزرگ‌ترین آسیب اجتماعی محسوب می‌شوند که باید خانواده‌ها و متولیان امر در این حوزه هوشیاری لازم را داشته و نوجوانان و جوانان را از آسیب‌های این فضاها آگاه کنند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل نیز در این جلسه در خصوص آسیب‌های کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی گفت: متاسفانه بیشترین تهدیدی که در جامعه امروز بر پیکر خانواده‌ها و جوانان وارد می‌کند همین کانال‌های تلگرامی و شبکه‌های اجتماعی است که ما روز به روز شاهد بی‌اخلاقی‌ها و طلاق عاطفی در بین خانواده‌ها هستیم.

ایوب بهتاج افزود: باید با مدیریت درست و صحیح شبکه‌های مجازی تمام تهدیدها را تبدیل به فرصت‌های خوب بکنیم و این هم محقق نخواهد شد مگر با آموزش‌‌های درست استفاده کردن از این شبکه‌ها که باید سعی شود در مسیر معرفی قهرمانان و پیشکسوتان تمام عرصه‌ها به خصوص ورزش به عنوان الگو برای جوانان و نوجوانان به صورت صحیح در این شبکه‌های اجتماعی گام برداریم.

وی تصریح کرد: عاملی که سبب می‌شود فضای مجازی را منفی ببینیم این است که افراد با نام دوم وارد این فضاها می‌شوند و با نظرات منفی و تخریبی در گروه‌ها و سمپاشی بر علیه بعضی از اشخاص فضای مجازی را آلوده می‌کنند و در بحث فرهنگ سازی باید طوری عمل کنیم که فضاهای مجازی را مثبت جلوه دهیم.

ارسال نظرات