سید ساجد یعقوبی
فرمانده سپاه بیله سوار گفت: باید در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مجازی برای مسجد، فضای حقیقی باز کنیم و محله، مدرسه و دانشگاه را نیز با مسجد آشتی دهیم.
کد خبر: ۸۹۶۲۱۹۲
|
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۱

در فضای مجازی برای مسجاد فضای حقیقی ایجاد شود

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سرهنگ پاسدار اختری فرمانده سپاه بیله سوار در نشست تخصصی شناخت آسیب های اجتماعی و بررسی راهکارهای کاهش و مقابله با آسیب های گفت: باید از ظرفیت روحانیت و بسیج در تقویت مساجد استفاده کرد زیرا که این کار علاوه بر کاهش آسیب های اجتماعی، حفظ دین و دشمن ستیزی را هم بین نمازگزاران تقویت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه هویت مسجد باید دوباره احیاء و بازگردانده شود گفت: باید در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی مجازی برای مسجد، فضای حقیقی باز کنیم و محله، مدرسه و دانشگاه را نیز با مسجد آشتی دهیم.

وی با اشاره به اینکه دشمن امروز به قدرت اسلام پی برده است اظهار داشت: امروز مساجد ما خالی از جوانان شده است و لذا وظیفه روحانیت و بسیج پرشور کردن این مکان مقدس است.

فرمانده سپاه بیله سوار گفت: روحانیت مرجع تولید فکر و اندیشه و مبانی اصلی دینی را بر عهده دارند و لذا با محوریت مساجد می توانند نقش کلیدی در کاهش آسیب های اجتماعی داشته باشند.

وی افزود: صرف رفتن به مسجد چندان فایده ای ندارد و باید با برنامه ریزی دقیق و مدون جوانان را مدیریت و هدایت کنیم.

سرهنگ اختری با انتقاد از برخی کوتاهی ها گفت: ما تمام هویت مسجد را گرفته ایم و فقط یک سجاده برایش گذاشته ایم در حالیکه مسجد باید محلی برای رفع تمامی نیازهای جامعه باشد.

دبیر این نشست افزود: امروز تداوم انقلاب اسلامی منوط به احیاء مساجد انقلابی است و متاسفانه این موضوع را خیلی ها باور ندارند.

فرمانده سپاه بیله سوار یادآور شد: در این شهرستان مکانی به نام بازارچه مرزی داریم که اغلب خبری از برگزاری نماز جماعت نیست و باید روحانیت تصمیمی در این خصوص اتخاذ کنند.

 

 

ارسال نظرات