بیرانوند گفت: : کمک های روانشناختی و روان درمانی توسط روانشناسان متخصص می تواند در بهبود آسیب دیدگان و بازگشت آنان به شرایط عادی زندگی اثر گذار بوده و از عوارض روانی و اجتماعی بلند مدت جلوگیری شود.
کد خبر: ۸۹۶۲۵۳۰
|
۲۴ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، دکتر "زینب بیرانوند"، مشاور و عضو کار گروه تخصصی زن و خانواده بسیج جامعه زنان سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام ،  باتوصیفی از چگونگی وقوع زلزله اظهار داشت: زلزله به عنوان یکی از پدیده ها و حوادث طبیعی اثرات مخربی را بر زندگی انسانها در ابعاد مادی، روانی و اجتماعی بر جای می گذارد و حمایت های روانی و اجتماعی پس از وقوع زلزله می تواند تا حدودی مشکلات و دردهای آسیب دیدگان را التیام بخشد.
وی ادامه داد: اگر چه بخشی از آثار به خرابی ساختمان ها و اموال افراد بر می گردد، اما نمی توان نسبت به پیامدهای روانی و اجتماعی آن بی تفاوت بود.
بیرانوند افزود: آثارمخرب زلزله تا سالیان سال بر روی بازماندگان و حتی امدادگران ماندگار خواهد بود، مداخلات روانشناختی، آسیب پدیری افراد را کمتر و ظرفیت های آنان را برای مقابله با این نوع حوادث افزایش می دهد.
کارشناس مشاوره دانشگاه ایلام اطهارداشت: کمک های روانشناختی و روان درمانی توسط روانشناسان متخصص می تواند در بهبود آسیب دیدگان و بازگشت آنان به شرایط عادی زندگی اثر گذار بوده و از عوارض روانی و اجتماعی بلند مدت جلوگیری شود.
عضوکارگروه تخصصی زن و خانواده سازمان بسیج جامعه زنان سپاه استان بیان کرد: در همین راستا تیم حمایت روانی و اجتماعی جامعه زنان سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام، جهت خدمات رسانی به جامعه هدف به منطقه زلزله زده ازگله و روستاهای ان اعزام شدند که این گروه ضمن شناسایی آسیب های روانی در منطقه به مشاوره فردی و گروهی پرداختند.
بیرانوند در پایان گفت: این گروه ضمن سرکشی از خانواده های آسیب دیده در تخلیه هیجانی افراد، برانگیختن احساس اشتراکی همدلی و بازیابی آرامش روانی ارائه خدمت کردند.

ارسال نظرات