خبرهای داغ:
گفتگوی طنین یاس با نخبه ای كه برای چادر، نذر فرهنگی كرده است:

برپایی نمایشگاه دائمی عفاف و حجاب همراه با چادر به قیمت نذر فرهنگی برای بانوان كشور

یک مدیر نخبه و مدیر سرای محله گفت: اولین پایگاه و نمایشگاه دائمی عفاف و حجاب را در سطح کشور و در سرای محله قنات کوثر تهران دایر و چادر که یک حجاب برتر است را برای اولین بار با قیمت 23 هزار تومان به خواهران کشور عرضه بداریم.
کد خبر: ۸۹۶۳۱۰۶
|
۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج،،حامد کوماهی سید محمد امین مفتخری، مدیرجوان متفکر و نخبه، در گفت و‌گو با طنین یاس، از برگزاری پایگاه عفاف و حجاب خبر داد و گفت: با توجه به دغدغه‌های فرهنگی در من و دیگر دوستان به خصوص خانم عرب لو توانستیم با عنایت حضرت زهرا ( س ) اولین پایگاه و نمایشگاه دائمی عفاف و حجاب را در سطح کشور و در سرای محله قنات کوثر تهران دایر و چادر که یک حجاب برتر است را برای اولین بار با قیمت 23 هزار تومان به خواهران کشور عرضه بداریم.

وی قیمت بالای چادر را یکی از دلایل برای بدحجابی برشمرد و گفت: متاسفانه قیمت چادر قیمت مناسبی برای بانوانی که علاقه مند به حفظ حجاب هستند در کشور نیست و این دغدغه ای شد تا با همکاری خانم عرب لو و خیر این تفکر زیبا که دوست ندارند اسمشان آورده شود نمایشگاهی را دایر کنیم و چادر اصل و با کیفیت را با قیمت بسیا ارزان که نذر فرهنگیمان بوده است به خانم‌ها نمایش و به فروش برسانیم.

جوانترین مدیر محله  تهران تصریح کرد: هدف از برقراری این پایگاه ترویج حجاب و کمک به اقتصاد خانواده‌ها در تهیه چادر و اشتغال زایی برای بانوان است.

این کارشناس ارشد مدیریت دولتی، به معضل تولید چادر در کشور اشاره کرد و گفت: متاسفانه مبحث چادر در کشور ما با کیفیت بالا تولید نمی‌شود و عمده چادرهای ما وارداتی است و من امیدوارم یک روزی خودمان کارآفرین تولیدات چادر در کشور باشیم و حتی به مرحله صادرات هم برسیم.

 

مسئول  سابق تربیت و آموزش پایگاه شهید حسین  یساول گفت: این نمایشگاه زمان خاصی ندارد و برای اولین بار در کشور تا هر زمانی که بتوانیم پابرجا است و امیدواریم در این زمینه اشتغال زایی هم برای بانوان داشته باشیم تا چادر که حجاب برتر است را در کل کشور با قیمت مناسب ترویج دهیم.

وی به فعالیت‌های خود در راستای اهداف انقلابی و فرهنگی اشاره کرد و افزود: از سن پانزده سالگی مدیریت یک مجموعه هشتاد نفری برای رفتن به راهیان نور را عهده دار بودم و از همان دوران حس مدیریت از این جهت که احساس مسئولیت در قبال گروه داشتم در من موج می‌زد و یا در اربعین حسینی از طرف مجموعه ایثارگران کربلا حدود 120 نفر را به کربلای حسینی بردم و خیلی خوشحالم که در حال حاضر جوانترین مدیر محله استان تهران هستم و از لطف دوستانی که به من چنین فرصتی را داده اند سپاسگزارم.

مفتخری تاکید کرد: روحیه بسیار فرهنگی و انقلابی در من باعث شده تا در مجموعه‌های دیگر وقتی وارد می‌شوم با نگاه مردمی و انقلابی فعالیت کنم و از هیچ تلاشی در جهت پیشرفت مجموعه دریغ نورزم و در حال حاضر که در سرای محله قنات کوثر مشفول به کار هستم سعی کرده ام مشکلات و دغدغه‌های مردم محله را تا آنجا که بتوانم مدیریت و در جهت حل آن‌ها کوشا باشم.

این مدیر محله قنات کوثر و شهرک امید، اشتغال زایی را بزرگترین دغدغه خود دانست و اظهار کرد: بیشترین دغدغه مردم در محله قنات کوثر مسئله اشتغال است که متاسفانه یک دغدغه عمومی است که ما سعی کرده ایم با تفکر بسیجی و روحیه فرهنگی مجموعه، تا آنجا که بتوانیم در سرای محله قنات کوثر اشتغال زایی راه اندازی کنیم تا این افراد هم در این سرای محله آموزش ببینند و هم برای خود اشتغال ایجاد کنند که خداروشکر برخی از آن‌ها به مرحله کارآفرینی هم رسیده اند.

وی ادامه داد: بیشترین مراجعه کننده ما خانم‌ها هستند که سعی کرده ایم همه جوره خانم‌ها را حمایت کنیم تا هم با ایجاد مکان و هم آموزش، این افراد را تحت پوشش حمایت قرار دهیم چرا که معتقدم مشاغل خانگی برای خانم‌ها می‌تواند زمینه ساز یک کارآفرینی بزرگ باشد و این در هنرمندان و خانم‌های سرای محله ما به خوبی دیده می‌شود. به طور مثال در زمینه چرم بافی حدود پنج نفر مشارکتا کار می‌کنند و با تولیدات مشترک به فروش می‌رسانند و در مبحث قالیبافی هم خانم‌های بسیار زیادی آموزش و صاحب شغل می‌شوند که این هنر را خانم داورزنی مدیریت می‌کنند.

دغدغه مند بودن رمز موفقیت مدیران جامعه است

این بسیجی نخبه، به مبحث دغدغه مند بودن در حل مشکلات جامعه اشاره کرد و گفت: دغدغه من دغدغه مردم است و اگر در مبحث تربیتی، همه مدیران دغدغه آن‌ها رفع مشکلات مردم و کمک در مسیر موفقیت آن‌ها باشد دیگر کمتر شاهد مشکلات مجموعه و جامعه هستیم.

ارسال نظرات