درجلسه هم اندیشی مربیان حلقات صالحین بسیج دانشجویی استان ایلام مطرح شد؛

برای رسیدن به اهداف عالیه انقلاب باید ناملایمات و بی مهری ها را تحمل کنیم/دانشجویان انقلابی ستون فقرات فرهنگی دانشگاه هستند

استاد یار حلقات صالحین بسیج دانشجویی استان ایلام در جلسه مربیان حلقات صالحین دانشجویی گفت: رسالت دانشجویان انقلابی پس از پذیرش مسئولیت سنگین است،برای رسیدن به اهداف عالیه انقلاب بایستی ناملایمات و بی مهری ها را تحمل کنیم تا به آرمانهای بزرگ انقلاب برسیم.
کد خبر: ۸۹۶۳۶۵۷
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۴

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی استان ایلام؛ ظهر امروز جلسه مربیان حلقات صالحین بسیج دانشجویی دانشگاه های ایلام با حضور حجت الاسلام هاشمی، مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی و استاد یار حلقات صالحین دانشجویی استان و مسئول ناحیه دانشجویی استان در سالن جلسات این ناحیه برگزار شد.


مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام در این نشست گفت: در قرآن کریم آیاتی که کلمه صالح به کار برده شده  فراوان است اگر ما بخواهیم نقشه راه برای رسالت های خود داشته باشیم که کاملا عاری از خطا و اشتباه باشد و ما را به مقصد نهایی نائل کند، پرداختن به همین آیات قرآنی است.

وی با بیان اینکه مهمترین نقشه راه ما کلام وحی، آموزه های دینی،رهنمودهای پیامبر و ائمه اطهار علیهم السلام و مطالبات رهبری است، گفت: رسالت و وظایف دانشگاه و دانشجو را در آینه نگاه رهبری و امام راحل می بینیم که مسیر را مشخص کرده اند.

حجت الاسلام هاشمی گفت: حلقات صالحین حرکت توام با سیاستگذاری درست و راهبرد لازم برای رسیدن به اهداف این شجره طیبه است.لازمه کار صحیح در این مسیر اشرافیت کامل به دغدغه های دانشجویان و مسائل دانشگاه است.

وی افزود: باید تحلیل درست از وضعیت دانشگاه و جامعه داشته باشیم، چه نقاط قوت و ظرفیت ها و چه نقاط ضعف و کاستی ها همه را رصد کنیم. آسیب های بالفعلی که در آینده نزدیک تهدید کننده است را مد نظر قرار دهیم و برنامه ریزی درست داشته باشیم.

استاد یار حلقات صالحین بسیج دانشجویی استان ایلام تصریح کرد: اگر می خواهیم سلسه نشست ها، همایش، سیر مطالعاتی، جلسات پرسش و پاسخ و اقداماتی از این قبیل در دانشگاه ها اجرا کنیم باید متناسب با دغدغه و مطالبات دانشجویان برنامه ریزی شود.که دانشجویان در این برنامه ها پاسخ شبهات خود را بیابند. چرا که اگر این اشراف نباشد حتی اگر برنامه پرمغز و عمیقی اجرا شود نتواند پاسخگوی نیاز دانشجویان باشد.

حجت الاسلام هاشمی با تاکید بر اینکه دانشجویان باید در مطالبه گری و مطالعه جامعیت داشته باشند، اذعان داشت: باید در کنار مطالعه کتب شهید مطهری، کتب آیت الله دستغیب، کتب آیت الله مصباح نیز مطالعه شود.تا دانشجویان بتوانند به شبهات دانشجویان پاسخ دهند.باید در مباحث کلام جدید آیت الله واعظی را مطرح کنند .

وی افزود: خیلی از دانشجویان بر مسائلی چون سکولاریسم نگاه کلی دارند که با اسلام همخوانی ندارد اما در پاسخ به منتقدان در این زمینه مطالعه مبنایی ندارند پس می طلبد دانشجویانی که در این عرصه ورود کرده اند، مطالعه بروز در این زمینه داشته باشند.

  مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: مربیان حلقات صالحین برای پاسخگویی به شبهات دانشجویان باید مطالع اغنایی و مبنایی داشته باشند، در این صورت در مسائل اعتقادی، سیاسی، دینی و ... شبه ای بی پاسخ نمی ماند مگر اینکه بخواهند لج کنند.

حجت الاسلام هاشمی با تشکر از فعالین فرهنگی، علمی و سیاسی در دانشگاه ها که از وقت خود برای ترویج مبانی ناب اندیشه اسلامی می گذرند، گفت: این فعالان دانشجو باید شناخت کامل از فضای مجازی داشته باشند. در گذشته در مبارزه با حکومت ستم شاهی، نوار سخنرانی امام(ره) با هزاران فعالیت امنیتی و شهادت چندها تن از جوانان انقلابی به گوش مردم می رسید ولی اکنون اصول اندیشه امام و رهبری براحتی در فضای مجازی  دسترس است.

وی بابیان اینکه فضای مجازی علاوه بر مضرات و آسیب هایش بسترهای خوبی برای پیشرفت دارد، گفت: به میزانی که فضای مجازی بستری برای تهاجم فرهنگی و زدودن مبانی دینی و اعتقادی دارد به همین میزان فضا برای فعالیت های دینی ما بازشده که پیام های ناب اسلامی را به گوش هر کس که زمینه حق در اوست، را فراهم کرده است.

  مسئول نهاد رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: این پیروزی ها در صحنه های سیاسی  و فرهنگی به مدد تلاش و کوشش جمعی این دانشجویان انقلابی است.و این حرکت قابل تقدیر است.

حجت الاسلام هاشمی افزود: مجموعه فعالیت دانشجویان انقلابی ستون فقرات فرهنگی دانشگاه هاست و با اشراف و برنامه ریزی صحیح به جنب و جوش در این محیط ها می پردازند.

وی با بیان اینکه امید رهبری به تشکل بسیج است، گفت: رسالت دانشجویان انقلابی پس از پذیرش مسئولیت سنگین است.برای رسیدن به اهداف عالیه انقلاب بایستی ناملایمات و بی مهری ها را تحمل کنیم تا به آرمانهای بزرگ انقلاب برسیم.
 
 
 
 ه1.jpgه-2.jpgه-4.jpg

ارسال نظرات