خبرهای داغ:
مسئول بسیج طلاب سپاه صاحب الامر(عج):

هم اندیشی حوزه و دانشگاه به نفع جامعه است

مسئول بسیج طلاب سپاه صاحب الامر(عج) اذعان کرد: نیاز است که هم‌اندیشی، تعامل، هم‌فکری و وحدت در این دو بنگاه جامع علمی کشور عملیاتی شود تا که به نتیجه‌ای مطلوب و مناسب دست پیدا کنیم.
کد خبر: ۸۹۶۳۷۹۷
|
۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹

حجت الاسلام ابوالفضل مصطفایی مسئول بسیج طلاب سپاه صاحب‌الامر(عج) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین درخصوص 27 آذر ماه و روز وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: 27 آذر ماه، روز شهادت شهید مفتح که با دستور امام(ره) با عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه در تقویم کشوری انتخاب شد.
وی تبیین کرد: نفس عمل در این نامگذاری بسیار مبارک و تامل‌برانگیز است که برای از بین رفتن فاصله بین این دو قشر نیازمند تشکیل اتاق‌های فکر هستیم.
این مسئول مطرح کرد: شهید مفتح تفکر رفع فاصله بین حوزه و دانشگاه را بصورت عملی در حوزه و دانشگاه پیاده نمودند که امروز اینگونه اقدامات گاهی بسیار مناسب شکل می‌گیرد و گاهی هم خارج از انتظار پیش‌می‌رود.
مصطفایی بمنظور کوتاه شدن فاصله بین این دو قشر فرهنگی تاثیرگذار در جامعه خاطرنشان کرد: روسای حوزه‌های علمیه و اساتید دانشگاهی و همچنین وزارت علوم می‌بایست برای وحدت بیش از پیش این دو بنگاه علمی کشور چاره‌اندیشی کنند.
مسئول بسیج طلاب سپاه صاحب الامر(عج) افزود: در همین راستا هر چه که تعامل بین طلاب، بسیجیان حوزه و دانشگاه، اساتید و دانشجویان بیشتر باشد سودی به نفع مردم و جامعه خواهد داشت و هر چه از یکدیگر دور باشند سبب زیان مردم خواهند شد.
وی برای رفع مشکلات مربوط به وحدت این دو قشر ابراز داشت: حل اینگونه مشکلات ملزوم به اصلاح رفتار و نگرش‌ها از بالا به پایین است و دانشجویان، اساتید حوزه و دانشگاه و طلاب نیز باید در این راستا برای بهره‌مندی از وحدت ایده‌آل تلاش بیشتری داشته‌باشند.
مصطفایی در بخش پایانی تصریح کرد: با ایجاد وحدت ایده‌آل بین حوزه و دانشگاه هردو قشر بهره‌مند می‌شوند ولی اگر تفرقه و اختلافی باشد متوجه مردم و جامعه نیز می‌شود که طبیعتا نه به صلاح مردم و نه جامعه خواهدبود.
وی همچنین گفت: نیاز است که هم‌اندیشی، تعامل، هم‌فکری و وحدت در این دو بنگاه جامع علمی کشور عملیاتی شود تا که به نتیجه‌ای مطلوب و مناسب دست پیدا کنیم.
1006/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها