خبرهای داغ:
در نشست « بررسی مصادیق و تحلیل چرایی خشونت علیه زنان در جهان» (بخش نخست)

خشونت جنسی علیه زنان از مصادیق اصلی خشونت در آمریکا

روح افزا گفت: کی از معضلات مهم در کشور آمریکا مسئله خشونت جنسی علیه زنان است و این به وضوح نه تنها در خیابان‌ها دیده می‌شود بلکه در محیط ‌های فرهنگی و دانشگاه‌ها هم متاسفانه این نوع خشونت رواج یافته است.
کد خبر: ۸۹۶۴۰۴۲
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۱
به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، امروزه واژه «خشونت علیه زنان» به کلیدواژه مهم برخی فعالان حوزه زن در ایران و جهان تبدیل شده است. سازمان های بین المللی نیز با اندیشه های فمینیستی، به خیال خود می خواهند نسخه ای برای تمام کشور های دنیا بپیچند. شاید اندکی از خشونت به کار رفته علیه زنان دنیا کم شود، غافل از آن که منشا بسیاری از خشونت های مدوام علیه زنان همان کشورهای غربی هستند که شعار تساوی جنسیتیشان گوش فلک را پر کرده است.

به همین مناسبت بر خود فرض دانست موضوع مهم «خشونت علیه زنان» را در نشستی با حضور کارشناسان این امر بررسی کند.  میهمانان ما در این نشست دکتر فرشته روح افزا مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی اجتماعی زنان کشور و آقای میرلوحی پژوهشگر و نویسنده بیش از چندین عنوان در موضوع غرب بوده اند که « آمریکای بدون نقاب» ، « گشت ارشاد در امریکا» و .. تنها نمونه ای از آن هاست. در بخش نخست این گزارش پای نظرات خانم دکتر روح افزا می نشینیم تا حقیقت و مصادیق موضوع « خشونت علیه زنان» در ایران و جهان بیشتر برایمان مسجل شود.
خشونت جنسی علیه زنان از مهم ترین مصادیق خشونت در  آمریکا

دکتر فرشته روح افزا گفت: یکی از معضلات مهم در کشور آمریکا مسئله خشونت جنسی علیه زنان است و این به وضوح نه تنها در خیابان‌ها دیده می‌شود بلکه در محیط ‌های فرهنگی و دانشگاه‌ها هم متاسفانه این نوع خشونت رواج یافته است و باید مردم جامعه به آن دسته از آگاهی‌های لازم برسند که مسیر اشتباهی که مردم کشور آمریکا نسبت به تجاوز و خشونت جنسی علیه زنان طی کرده است دیگر تجربه آن در کشور ما پیاده نشود و این نیازمند آگاهی مردم نسبت به شناخت دشمن است.

این پژوهشگر حوزه زنان به نبود امنیت و خشونت جنسی در برخی اروپا و آمریکا ااشاره کرد و گفت: متاسفانه در برخی دانشگاه‌های اروپا و آمریکا به دلیل نبود امنیت یک دانشجوی خانم در برخی مواقع باید با گارد و محافظ مقصد خود را برود چرا که هر لحظه ممکن است تجاوز جنسی در دانشگاه رخ دهد

 این محقق و پژوهشگر کشوری تصریح کرد:این علامت سوال در ذهن‌ها ایجاد می‌شود که چگونه می‌شود که با وجود این همه آزادی زیاد در روابط جنسی این رابطه‌ها به حالت تجاوز تبدیل شده است! مهمترین جواب به این پرسش این است که در جامعه آمریکا میزان تحریکات چه از طریق بیلبورد ، ایستگاه‌های مترو و اتوبوس، مارک‌های برندها و چه از طریق رسانه به خصوص صنعت فیلم سازی و سینما بسیار بالاست.

برقراری رابطه پایدار و سالم زناشویی، از مطالبات مهم زنان غربی

وی ادامه داد: خیلی جالب است بدانید بسیاری از زنان در غرب خواهان یک رابطه پایدار و سالم در قالب ازدواج هستند که از همسرانشان فرزند آوری داشته باشند اما این نوع تفکر در بسیاری از مردان تفکر منسوخ و غیر قابل قبولی است.
 


 

شانس ازدواج زنان آمریکایی پایین است!

معاون سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان به آمار فجیع سقط جنین به خاطر روابط نامشروع در زنان اشاره کرد و گفت: امروزه متاسفانه آمار سقط‌های جنین در زنان آمریکا به خاطر رابطه‌های جنسی بسیار بالاست و این عاملی شده تا بسیاری از این زنان دچار بیماری افسردگی و سرطان‌های زنانه شوند و شانس ازدواج برای زنان در کشور آمریکا بسیار کم است .

به نقل از سایت سازمان ملل در 2007، بیست میلیون فرزند در اروپا و آمریکا، پدر و مادر واقعی خود را نمی‌شناسند

وی مطرح کرد: روابط نامشروع باعث شده تا بیست میلیون فرزند، پدر و مادر واقعی خود را نشناسند و جالب است برخی از این فرزندان در قالب برنامه تلویزیون پدر و مادر واقعی خود را پیدا می‌کنند و این آمار در سایت سازمان ملل در سال 2007 آورده شده است.

آموزش مسائل جنسی در مهدکودک ها مصادق بارز خشونت علیه کودکان

مدیر رصد و آمار شورای فرهنگی اجتماعی زنان کشور، به نادرست بودن طرح آموزش جنسی مبنی بر سند 2030اشاره کرد و گفت:  سند 2030 و اجرای آموزش جنسی به کودکان در کشور ما به نوبه خودش جای تامل است که من به شخصه در هیچ جای دنیا ندیده ام که بخواهند برای کودکان در مهدها آموزش جنسی بگذارند و همچنین ارائه طرح لایحه خشونت در مجلس که این‌ها مواردی است که برای کشور ما نوشته شده است.

 وی افزود: زنی که از پایگاه عاطفی محکمی برخوردار نیست و در حقیقت از سوء استفاده جنسی رنج می‌برد به یک کمای خلاء می‌رسد و آمار اعتیاد و خودکشی با این موضوع بی تاثیر نیست.

این نویسنده خاطرنشان کرد: کانال‌های ماهواری، وجود فیلم‌های مستهجن، و آزادی روابط در فضای مجازی زمینه ساز نابودی زنان و دختران ما است که آگاهی و خودکنترلی نیازمند پیشگیری در این زمینه‌ها است.

ورود زنان به ورزشگاه مقدمه ای برای خشونت علیه زنان

این پژوهشگر حوزه زنان، ورود زنان به ورزشگاه‌ها را تصمیمی غلط برشمرد و آن را مقدمه ای بر علیه خشونت زنان در کشور دانست و گفت: مطالبه برخی زنان دولتی ما برای ورود خانم‌ها به ورزشگاه برای تماشای ورزشی که در آن محیط ، طبق شواهد و مستند رسانه‌های تصویری، فحش و ناسزا و حجم بالای کشیدن سیگار و وضعیت نا مناسب سرویس‌های بهداشتی و خدای ناکرده اتفاقاتی که ممکن است بنا به حاشیه محیط صورت بگیرد بر چه اساسی است.

 کاهش فحاشی در ورزشگاه ها با حضور زنان، توهین به مقام زن است

وی ادامه داد: تفکر این دسته از افراد نسبت به حضور زنان در ورزشگاه‌ها این است که از حجم فحش و ناسزاها کاسته شود و این طرز تفکر توهین بزرگی به مقام شامخ و والای زنان است که زنان را ابزاری برای این کارها می‌دانند در حالی که این نیازمند یک فرهنگسازی از سوی مدیران مربوطه است.

مصادیقی از تلاش ها برای افزایش خشونت علیه زنان!

این محقق به عوامل زمینه ساز خشونت علیه زنان اشاره کرد و افزود: برابری جنسیتی ، عقیم سازی زنان کارتن خواب، ورود زنان به ورزشگاه‌ها، دادن پست‌های مدیریتی به زنان و دور کردن آن‌ها از محیط گرم خانواده به میزان بیکار کردن آقایان، خروج زن بدون اذن شوهر از کشور و دیگر موارد که همگی متوجه زنان کشور است به راستی چه سیاستی پشت آن وجود دارد که همگی به ضرر کشور و عاملی برای خشونت علیه زنان است.

این پژوهشگر حوزه زنان، به طرح عقیم سازی زنان کارتن خواب اشاره کرد و گفت: اگر خانمی در جامعه اعتیاد دارد آیا نباید مشکل اعتیاد آن قانونی و اخلاقا برطرف شود؟ چرا با طرح عقیم سازی زنان کارتن خواب می‌خواهید سطل زباله امن از یک زن در جامعه درست کنید و با اهدای کارت‌های سلامت و بهداشت مهر تایید بر آن بزنید.

معاون سابق شورای فرهنگی اجتماعی زنان تصریح کرد: بالا بردن سطح تحریکات در جامعه و آماده سازی بستر خشونت علیه زنان با ساخت فیلم برای ترویج روابط نامشروع از جمله مصداق‌های بارز خشونت علیه زنان است.

عربستان؛ نمونه عینی از پیاده سازی برنامه جامع برابر جنسیتی

این پژوهشگر خاطر نشان کرد: نهاد زنان سازمان ملل در آسیا و اقیانوسیه به خوبی برنامه جامع برابری جنسیتی را دارند در برخی کشورها از جمله عربستان و ایران پیاده می‌کنند و کشور عربستان کشوری بود که زنان از خیلی امتیازات محروم بودند. امروزه سخنگوی عربستان صعودی در آمریکا یک زن است و زنان حق ورود به ورزشگاه را دارند و این در کشور ما هم به شکل های دیگر در حال پیاده شدن است.

برخی از زنان هنرپیشه با ترویج نمادهای فمینیستی مصداق خشونت علیه زنان هستند 

وی در پایان  ترویج  نمادهای فمینیستی توسط  برخی از زنان هنرپیشه را مصداق خشونت علیه زنان دانست و اظهار کرد: برخی از هنرپیشه‌های مطرح کشورمان با اندیشه‌های افراطی فمنیستی که متاسفانه الگوی خیلی از جوانان شده اند نهایت خشونت علیه زنان هستند و با پوشش نامناسب به طور علنی مصداق خشونت در جامعه هستند و جالب است بدانید فیلم فروشنده که جایزه می‌گیرد تماشای آن در کشور آمریکا برای برخی سنین ممنوع است اما در کشور ما به خوبی فروش می‌رود.

ادامه دارد.....

تنظیم حامد کوماهی

 

ارسال نظرات