خبرهای داغ:

تولید محتوایی ویژه نوآموزان دوره پیش دبستانی با گویش شاهرودی

نشست هم اندیشی سرگروه‌های آموزشی دوره پیش دبستانی به منظور برنامه ریزی جهت تدوین و تولید محتوایی به گویش شاهرودی برای نوآموزان دوره پیش دبستانی شهرستان شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۹۶۴۱۵۴
|
۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود؛ به منظور برنامه ریزی جهت تدوین و تولید محتوایی به گویش شاهرودی برای نوآموزان دوره پیش دبستانی شهرستان شاهرود در سال تحصیلی آینده، نشست هم اندیشی سرگروه‌های آموزشی مربیان پیش دبستانی شهرستان با حضور معاونت آموزش ابتدایی شهرستان و ریاست اداره آموزش ابتدایی دوره اول اداره کل آموزش و پرورش استان، در مرکز پیش دبستانی چتر آبی برگزار شد.
در این نشست علی توانگر ریاست اداره آموزش ابتدایی دوره اول اداره کل آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت آشنایی نوآموزان با آداب و رسوم و فرهنگ بومی و محلی خویش به عنوان یکی از اهداف آموزشی دوره پیش دبستانی، احیاء و باز آموزی گویش‌ها و لهجه‌های محلی را از مهمترین عناصر دخیل در تحقق این هدف والا برشمرد و بر تولید محتوایی به گویش شاهرودی ویژه نوآموزان دوره پیش دبستانی تأکید کرد.
وی ضمن برشمردن اهم شاخص‌های مد نظردر تدوین و تولید این محتوا، به نمونه‌هایی از فعالیت‌های مشابه استانی و کشوری در این زمینه اشاره نمود و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در جهت تسریع و تسهیل در فرآیند انجام این مهم را خواستار شد.
در ادامه حمیده محبی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شاهرود نیز با اشاره به ظرفیت‌های موجود در شهرستان و پژوهش‌ها و تألیفات انجام شده در این راستا، از نرخ پایین تکلم مردم به گویش شاهرودی در مکالمات روزانه خویش بویژه در محافل عمومی، ابراز نگرانی نمود و بر عزم جدی شهرستان برای احیاء گویش شاهرودی از طریق تولید محتوایی مناسب در این زمینه با محوریت گروه‌های آموزشی مربیان دوره پیش دبستانی و همکاری و همراهی شورای شهر و سایر نهاد‌های مرتبط تأکید کرد.
در ادامه حسین پور به نمایندگی از سرگروه‌های آموزشی مربیان، ضمن بیان گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در این خصوص، برنامه عملیاتی گروه‌ها در جهت تولید محتوایی با گویش شاهرودی را ارائه داد که پس از بررسی و تبادل نظر، تدابیر لازم برای اجرای مفاد آن با همکاری و مساعدت همه بخش‌های مرتبط در استان و شهرستان در نظر گرفته شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها